۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
تزیین دیوار و سقف: رنگ اکریلیک یا پتینه کاری با ورق طلا

تزیین دیوار و سقف: رنگ اکریلیک یا پتینه کاری با ورق طلا

یکی از بخش های مهم و غیر قابل حذف برای دکوراسیون داخلی منازل و بازسازی هر پروژه مسکونی، دیزاین دیوار و طراحی آن با توجه به علاقه، سبک چیدمان و نوع دکوراسیون منزل است.

به گزارش بازار، یکی از بخش های مهم و غیر قابل حذف برای دکوراسیون داخلی منازل و بازسازی هر پروژه مسکونی، دیزاین دیوار و طراحی آن با توجه به علاقه، سبک چیدمان و نوع دکوراسیون منزل است. راه های مختلفی برای طراحی دیوار و سقف در دکوراسیون داخلی وجود دارد که می توانید با توجه به سبک دکوراسیون و علاقه خود آن را انتخاب و اجرا کنید. رنگ ساختمانی، کاغذ دیواری، نصب سقف کاذب و پی وی سی هر کدام راه های مختلفی است که می توانید از آن برای طراحی دیوار و سقف منزل خود از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید رنگ آمیزی دیوار و سقف برای تمامی دکوراسیون های داخلی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این میان از بین تمامی انواع رنگ ساختمانی شاید بتوان رنگ اکریلیک را انتخاب بهینه برای اجرای رنگ انتخاب کرد. اما علاوه بر رنگ سایر موارد ذکر شده نیز از جمله راه های رایج تزئین دیوار در دکوراسیون داخلی منازل به شمار می رود. اما آنچه که در این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم، تزیین دیوار و سقف با استفاده از تکنیک پتینه کاری با ورق طلا است.

ورق طلا چیست؟

ورق طلا یک لایه بسیار نازک از از نوعی متریال پایه فلز است. شما می توانید از ورق نازک و بسیار منعطف طلا برای انواع کارهای هنری روی سطوح مختلف مانند فلز، چوب، شیشه و ... استفاده کرده و جلا و شفافیت خاصی به هنرتان ببخشید. برای استفاده از ورق طلا باید سطح را به مایع یا اسپری چسب آغشته کرد. شما به راحتی می توانید آموزش کار با ورق طلا روی بوم، شیشه، مبل، بلور و ... را بیاموزید و علاوه بر خلق آثار هنری و تزئینی زیبا، حتی از این طریق کسب درآمد کنی

پتینه کاری با استفاده از ورق طلا

پتینه کاری که در معنای لغوی کهنه کاری نامیده میشود، هنری است که با اجرا روی اجسام تداعی کننده قدیمی و کهنه بودن اجسام است. شما می توانید این تکنیک را روی اجسام مختلف اجرا و پیاده سازی کنید. یکی از تکنیک های پتینه کاری که در دکوراسیون داخلی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، پتینه کاری با ورق طلا بر روی دیوار است. بنابراین همانطور که از اسم آن پیداست، انتظاری که از اجرای پتینه کاری با ورق طلا باید داشته باشید یک کهنه کاری طلایی رنگ بسیار ظریف است که در عین حال بسیار آنتیک به نظر می رسد.

اجرای پتینه ورق طلا روی دیوار

پتینه کاری دیوار با ورق طلایی تنها بر روی دیواری با پوشش رنگ اکریلیک و رنگ روغنی انجام می شود. به همین جهت اگر سطح شما گچی است، باید ابتدا آن را رنگ کنید. در انتخاب رنگ دیوار، اگر برای رنگ دیوار عجله دارید و بهتر است رنگ اکریلیک را انتخاب کنید.

رنگ اکریلیک ساختمانی(Acrylic paint) رنگ دوستدار محیط زیست و بر پایه آب است که به دلیل عدم استفاده از مواد نفتی با طبیعت سازگار است. رنگ اکریلیک سابقه رنگ پلاستیک و رنگ روغن را ندارد، با این وجود به دلایل قابل توجهی از جمله اینکه در محیط داخلی و خارجی قابلیت استفاده است، بدون بو است و به راحتی خشک می شود، توانست خیلی زود بخشی از بازار رنگ ساختمانی را به خود اختصاص دهد. به همین جهت در اولین مرحله اجرا لازم است دیوار خود را رنگ آمیزی کنید.

در مرحله دوم لازم است سطحی که قرار است با ورق طلا پوشیده شود را تمیز کرده و گرد و غبار را از آن برطرف کنید.

مناطقی که لازم است با ورق طلا پوشیده شود را با استفاده از چسب ورق طلا بپوشانید و چند ساعت اجازه دهید تا چسب ورق طلا خشک شود.

سپس باید ورق طلا را به دقت در مناطقی که چسب استفاده کرده ای با یک قلم موی بسیار ظریف بپوشانید و اجازه دهید ثابت شود.

پس از آن با استفاده از پارچه ای لطیف بر روی مناطق طلاکاری شده بکشید تا ورق طلا به خوبی بر روی مناطق اعمال شده تثبیت شود.

پتینه کاری سقف مشکل تر از پتینه کاری دیوار است به همین دلیل نیاز به مهارت بیشتری برای اجرای آن دارد تا بتواند بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

رنگ اکریلیک بهترین رنگ ساختمانی

اگر شما تصمیم به اجرای رنگ ساختمانی را داشته باشید باز هم به دلایل زیر انتخاب و خرید رنگ اکریلیک را به شما پیشنهاد می کنیم:

مزایا رنگ های اکریلیک

۹۰ درصد قابل شستشو است

رنگ اکریلیک در انواع رنگ اکریلیک مات، براق و نیمه براق وجود دارد.

تنوع بالای رنگ انتخاب بیشماری به شما می دهد.

سهولت در اجرا و خشک شدن سریع

قابلیت رقیق شدن با آب

مقاوم در برابر سایش و نور خورشید

سازگاری با محیط زیست

قدرت پوشانندگی بسیار عالی

عدم بوی نامطبوع

عدم حساسیت و خواص ضد باکتری

مزایای پتینه کاری با ورق طلا

پتینه با ورق طلا ماندگاری بالایی دارد.

استفاده از ورق طلا در پتینه کاری باعث می شود حتی با نور کم دیوار یا سقفی درخشان داشته باشید.

شما می توانید با استفاده از پتینه کاری با ورق طلا نمایی بسیار زیبا و چشمگیر را ایجاد کنید

طلای استفاده شده قابل ترمیم و بازسازی است.

هزینه پتینه کاری با استفاده از ورق طلا

هزینه اجرای پتینه کاری با استفاده از ورق طلا و حتی طلا کاری دیوار و سقف بر خلاف رنگ ساختمانی،   معیار مشخصی نداشته و با استفاده از برآورد حجم و وسعت کار اجرا می شود. اما به هر دلیل هزینه اجرای این مدل های تزئینی بسیار بیشتر از اجرای یک رنگ ساختمانی مانند رنگ اکریلیک است.

رنگ ساختمانی بهتر است یا پتینه کاری

انتخاب بهترین راه تزئین دیوار و سقف منزل شما به عوامل بسیاری بستگی دارد

بودجه ای که برای خرید لوازم و همچنین اجرای آن باید بپردازید.

هزینه پتینه کاری بیشتر از اجرای رنگ ساختمانی است. حتی باید بگوییم اگر تصمیم به اجرای رنگ ساختمانی دارید، رنگ اکریلیک از رنگ روغنی ارزان تر است. بنابراین میزان بودجه خود را در رنگ آمیزی دکوراسیون منزل خود در نظر بگیرید.

سبک دکوراسیون منزل شما

اگر سبک دکوراسیون شما مدرن و مینیمال است، انتخاب پتینه کاری با ورق طلا چندان مناسب نیست. چراکه پتینه برای دکوراسیون کلاسیک پیشنهاد می شود.

سهولت اجرا

در مقایسه رنگ اکریلیک و پتینه کاری باید بگوییم اجرای رنگ اکریلیک به مراتب راحت تر از اجرای پتینه کاری بر روی دیوار و سقف است. حتی خودتان به راحتی می توانید رنگ اکریلیک را اجرا کنید.

خرید ورق طلا و رنگ اکریلیک از سوپر ابزار پارس

برای خرید انواع لوازم و ملزومات دکوراسیون داخلی بهتر است به فروشگاه های معتبری مانند سوپر ابزار پارس مراجعه کنید. این فروشگاه انواع ورق طلا و رنگ اکریلیک و ساخته شده از برند های معتبر را بهترین قیمت به شما ارائه می دهد. به علاوه قبل از خرید می توانید با کارشناسان این فروشگاه مشورت کرده و در مورد محصول انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.

کد خبر: ۱۱۰٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha