۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
احیای ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در گیلان/ صادرات صنایع دستی ۳۰۰ درصد رشد یافت
استاندار گیلان:

احیای ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در گیلان/ صادرات صنایع دستی ۳۰۰ درصد رشد یافت

رشت- استاندار گیلان گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد راکد و نیمه راکد با حمایت دستگاه های مختلف به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری به رشد ۲۰ درصدی صادرات از گیلان طی نیمه نخست سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل اشاره و اظهار کرد: این رشد امیدوارکننده با تداوم تلاش ها و همکاری موثر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به تحقق هدفگذاری صادراتی گیلان در سال ۱۴۰۰ می انجامد.

وی به سامانه اطلس سرمایه گذاری استان با استفاده از سامانه سیماک اشاره و بهبود کسب و کار و جلب رضایت سرمایه گذاران را از اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: باتوجه به تأکید ویژه رئیس جمهوری مبنی بر توسعه دولت الکترونیک و بهره گیری از دانش موجود، انتظار می رود که تمامی دستگاه ها در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار گیلان به وجود طرح های نیمه تمام در حوزه های اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم اشاره و با بیان اینکه با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، قضایی و نظارتی بیش از ۵۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید بازگشته، برلزوم حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگروه های رفع موانع تولید شهرستانی و حضور میدانی در مراکز تولیدی و صنعتی مورد تأکید قرار گرفته و شخصاً نیز با حضور در محل کارخانه و واحدهای تولیدی از نزدیک پای صحبت و بیان مشکلات کارفرمایان و تولیدکنندگان می نشینم.

استاندار گیلان، افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات صنایع دستی و حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری را منجر به ارتقاء امیدواری ها برای رونق فعالیت این بخش با کاهش بیماری کرونا در ماه های آتی اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان علاوه بر کشاورزی، صنعت و معدن در خدمات گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های بسیاری دارد که باید تداوم فعالیت های مثبت بخش خصوصی و نیز ثبت ملی آثار در سال جاری نیز استمرار داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۰٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha