۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
جلوگیری از وقوع سیلاب در جنوب کرمان در گرو تکمیل سیل بند خرم است
استاندار کرمان:

جلوگیری از وقوع سیلاب در جنوب کرمان در گرو تکمیل سیل بند خرم است

کرمان - استاندار کرمان جلوگیری از وقوع مجدد سیلاب در جنوب استان کرمان را در گرو تکمیل سیل بند خرم دانست و گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود ۱۰۰۰ میلیارد است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدایی ظهر چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور با اشاره به وضعیت سیلاب در جنوب استان کرمان اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل در فروردین و دی ماه سال گذشته و سوم فروردین ماه سال جاری در رودبار جنوب و جازموریان باید از وقوع دوباره این حوادث جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه راه حل جلوگیری از وقوع سیل در این‌مناطق تکمیل سیل بند خرم است، افزود: در سال های ۵۲ و ۵۳ در شهرستان جیرفت سیل بند خرم احداث شده است و قرار بوده که این سیل بند تا جازموریان ادامه پیدا کند اما به پایان نرسیده است.

فدایی بیان داشت: این سیل بند در شهرستان جیرفت باعث شده که هیچ سیلی در این منطقه نداشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اگر سیل بند خرم در منطقه جازموریان اجرایی شود دیگر در این منطقه وقوع سیلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: به رئیس جمهور در خصوص مناطق سیل زده گزارش هایی ارائه شده است که قرار بر این است این خسارت ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه سیل بند خرم سالیانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب سفره های زمینی تغذیه را می کند، اظهار داشت: اگر بخواهیم آب دریا را شیرین و به کرمان منتقل کنیم ۲.۵ میلیارد دلار هزینه دارد این در حالی است که اگر پروژه سیل بند خرم را اجرایی کنیم تامین اعتبار این پروژه شاید بیش از ۱۰۰۰ میلیارد نیاز نداشته باشد از رئیس جمهور درخواست می شود که اعتبار این پروژه تامین شود.

فدایی عنوان کرد: در استان کرمان درآمدهایی از معادن و سایر منابع داریم و اگر رئیس جمهور این مجوز را بدهد در آینده شاهد اینگونه مشکلات نخواهیم بود.

کد خبر: ۱۱٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha