۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
خرید ماینرهای شرکت بورس تهران به نام «سرورهای پردازشگر مرکز داده ها»!
بررسی‌ ابعاد ماینرهای زیر زمین بورس ادامه دارد

خرید ماینرهای شرکت بورس تهران به نام «سرورهای پردازشگر مرکز داده ها»!

شرکت بورس تهران در اولین واکنش رسمی به برکناری صحرایی از مدیرعاملی این شرکت اعلام کرد که دستگاه‌های ماینر خریداری شده به نام «سرورهای پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» توسط کمیته ساختمان خریداری شده بود.

به گزارش خبرنگار بازار، هفته گذشته افشا شد که در شرکت بورس تهران، به طور غیرمجاز رمزارز استخراج شده است و تبعات این موضوع در نهایت به برکناری علی صحرایی از مدیرعاملی در روز چهارشنبه و سرپرستی محمود گودرزی انجامید.

پیشتر این شرکت در اطلاعیه‌ای خبری اعلام کرده بود: در رسیدگی های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است، در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش ها و حساب های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است. با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

شرکت بورس تهران با این حال امروز و در سامانه کدال در اولین واکنش رسمی به این موضوع، در اطلاعیه‌ای به منظور شفاف‌سازی اعلام کرد در هیات مدیره وقت و هیات مدیره حاضر هیچ‌گونه دستورجلسه یا مصوبه‌ای مبنی بر فعالیت در حوزه رمزارزها اعم از استخراج یا معاملات وجود نداشته است.

که نشان می دهد این  اطلاعیه به نوعی  تطهیر هیات مدیره  بورس است. 

 پیشتر  علی صحرایی سه روز قبل در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها با اشاره به استعفای خود گفته بود: استفاده از ماینرهای کشف شده در زیر زمین بورس تهران به صورت محدود و با تائید هیئت مدیره بوده است.

اما اکنون در اطلاعیه مذکور تاکید شده است که  تجهیزات خریداری شده بر اساس مصوبات کمیته ساختمان تحت عنوان «سرورهای پردازشگر مورد نیاز مرکز داده» بوده است که کاربرد چندگانه تجهیزات مذکور موجبات سوء استفاده از این ابهام و نهایتا قصور یا تقصیر مجریان را فراهم کرده که مراتب رسیدگی انضباطی به موضوع توسط هیات مدیره و نهاد ناظر در دست پیگیری است.

در این اطلاعیه ادعا شده که «یادداشت‌های همراه صورت‌های مالی و گزارش حسابرس و بازرس قانونی موید آن است که اتفاق صورت گرفته بسیار محدود بوده و مطلقا مصداق «ضرر و زیان سهامداران» نیست. فعالیت صورت گرفته هیچ گونه خللی در روند عادی فعالیت و انجام وظایف بورس اوراق بهادار تهران و نیز روال عادی معاملات ایجاد نکرده است.

براساس این اطلاعیه، هیات مدیره شرکت بورس تهران در حال بررسی‌ ابعاد اتفاق به وقوع پیوسته از زوایای فنی و مالی بوده که با شفاف تر شدن موضوع، موارد متعاقباً به اطلاع تمامی سهامداران و ذینفعان خواهد رسید.

این موضوع قطعا یکی از مهم‌ترین تخلفات در بورس تهران است. در حال حاضر بسیاری از سهامداران به ویژه مالباختگان سال گذشته بازار سرمایه در این فکر هستند که وقتی آنها در حال از دست دادن سرمایه‌های خود بودند، عده‌ای از مسئولین که باید ناظر بازار بوده و مانع از ضرر و زیان آنها می‌شدند، خود رد شرکت بورس در حال استخراج رمزارز بودند.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha