۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
احیا و تثبیت رشد اقتصادی چین در اواخر ۲۰۲۱؛ سال جدید متفاوت آغاز می شود
بازار گزارش داد؛

احیا و تثبیت رشد اقتصادی چین در اواخر ۲۰۲۱؛ سال جدید متفاوت آغاز می شود

گزارشهای بانک مرکزی چین حاکی از آن است که سیاست های پولی به طور متوسط ​​تلاش ها را برای ثبات رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم افزایش می دهد.

 بازار؛ گروه بین الملل: کارشناسان اقتصادی در روز جمعه اعلام کردند که انتظارها بر این است که اقتصاد چین در سه ماهه پایانی سال مجدداً رشد کند، زیرا با تقویت حمایت های پولی و کاهش فشار هزینه ها، شرکت های کوچکتر در حال تجربه این وضعیت هستند در حالی که توسعه اعتبارها را تقویت می کنند.

در همین راستا، «چن شینگ» تحلیلگر ارشد اقتصاد کلان در شرکت ژونگتای گفت: اقدامات سیاستی برای تقویت رشد اعتبار به احتمال زیاد انجام می شود و فشارهای منفی اقتصادی در راستای کاهش اختلالات موقتی کم خواهد کرد. همچنین، اوراق بهادار به اقتصاد چین کمک می کند تا در سه ماهه چهارم پایه های محکم تری را نمایان سازند.

علاوه بر آن چن شینگ اعلام کرد که پنجره ای که چین برای تسهیل سیاست های پولی در نظر میگیرد، ممکن است تا زمانی که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره اصلی را افزایش ندهد، بسته نشود.

تطبیق بیشتر وضعیت پولی، بار مالی شرکت های خصوصی و کوچکتر را کاهش داده، فشارهای شدید بر آنها، از هزینه ها کاسته و به تثبیت اشتغال کمک می کند.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، تولید کنندگان چینی ماه گذشته افزایش گسترده ای در هزینه های خرید تجربه کردند.

علاوه بر این، بیش از ۴۰ درصد از تولیدکنندگان کوچک تحت بررسی «ان بی اس» اعلام کردند که با مشکلات متعددی از جمله محدودیت جریان نقدینگی و هزینه بالای مواد اولیه روبرو هستند.

NBS روز پنجشنبه اعلام کرد که در میان کند شدن سطح تولید و تقاضا، ماه گذشته بخش تولید، اولین انقباض خود را از فوریه ۲۰۲۰ تجربه کرد؛ همانطور که توسط شاخص مدیران خرید (پی ام آی) نشان داده شده که تولید در سپتامبر از ۵۰.۱ واحد در ماه اوت به ۴۹.۶ واحد رسیده است.

به گفته کارشناسان، شاخص مدیران خرید، فشار اقتصادی نزولی بر اقتصاد چین را در سه ماهه سوم به دلیل موارد محلی کوید_ ۱۹، بارندگی های شدید، اختلال در عرضه، هزینه های بالای مواد اولیه و کند شدن بازار املاک منعکس کرده است.

سیاست های پولی به طور متوسط ​​تلاش ها را برای ثبات رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم افزایش می دهد

با این حال، وانگ چینگ، تحلیلگر ارشد اقتصاد کلان در موسسه رتبه بندی اعتبار بین المللی اظهار کرد که سیاست های پولی به طور متوسط ​​تلاش ها را برای ثبات رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم افزایش می دهد.

وانگ گفت که انتظار می رود بانک مرکزی چین ابزارهای ساختاری سیاست های خود را برای تقویت وام های سبز ارائه دهد و حتی ممکن است در سه ماهه چهارم، مانند ماه ژوئیه، مجدداً نسبت ذخایر را کاهش دهد.

 وی همچنین اعلام کرد که این کاهش در نرخ بازده مورد نیاز، نسبت وجوهی که بانکها موظف به ذخیره آنها هستند، برای کاهش نرخ سود بازار مفید است. نرخ رشد وام و تامین مالی اجتماعی در سه ماهه چهارم کمی بهبود می یابد. بنابراین، این امر از تثبیت رشد اقتصادی در اواخر سال و آغاز سال ۲۰۲۲ پشتیبانی می کند. 

کارشناسان می گویند: عوامل دیگر از جمله هزینه های مالی متغیر و سریعتر و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و بازیابی هزینه های مصرف کننده در صورت کنترل موارد کووید -۱۹ محلی، نیز از رشد اقتصادی سه ماهه چهارم حمایت می کنند.

انتظار می رود اقتصاد چین در سه ماهه چهارم سالانه چهار درصد و به طور متوسط ​به میزان ۵.۲ درصد در طول دو سال در مقایسه با پنج درصد در سه ماهه سوم رشد کند

گزارش بانک چین حاکی از آن است که با توجه به اینکه خریدهای آفلاین و سرمایه گذاری در زیرساخت ها با فشارهای منفی روبرو می شوند، انتظار می رود اقتصاد چین در سه ماهه چهارم سالانه چهار درصد و به طور متوسط ​به میزان ۵.۲ درصد در طول دو سال در مقایسه با پنج درصد در سه ماهه سوم رشد کند.  

کد خبر: ۱۱۰٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha