۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
زیان انباشته ۷ هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بیمه دولتی ایران| بیمه ای با موجودی نقدی کم!
«بازار» گزارش می دهد

زیان انباشته ۷ هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بیمه دولتی ایران| بیمه ای با موجودی نقدی کم!

صورت های مالی بیمه ایران در سامانه کدال نشان می دهد که این بیمه بزرگ و شاخص دولتی که دارای نمایندگی های متعددی در داخل و خارج از کشور است بیش از ۷ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: طبق مشاهدات صورت مالی تلفیقی شرکت دولتی بیمه ایران، در سامانه کدال، حجم زیان انباشته این شرکت در پایان سال مالی ۱۳۹۹ به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان رسیده که معلوم نیست چرا این شرکت بزرگ و با سابقه بیمه ای کشور که ۸۵ سال از فعالیت آن در کشور می گذرد با چنین زیانی مواجه شده است.
البته شرکت بیمه ایران در سال ۹۸ نیز زیان انباشته سنگینی داشت و این زیان دوباره در صورت های مالی بیمه ایران (صورت های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ) با کمی کاهش دوباره دیده می شود.
علاوه بر این برآوردها از موجودی نقدی شرکت بیمه ایران در سامانه کدال بیانگر آن است، که شرکت بیمه ایران بیش از ۱۱ هزار میلیارد موجودی نقدی دارد که با توجه به برخورداری از زیان انباشته سنگین چنین رقمی خیلی نمی تواند چشم گیر باشد.
این شرکت بیمه قدیمی که مشتریان فراوانی دارد و خدمات دهی آن نیز مورد رضایت مردم است هم اکنون از ۱۰۲۲۶ نمایندگی کارگزار حقیقی و ۵۶۰ نمایندگی کارگزار حقوقی همچنین ۳۴۵۶ نمایندگی بیمه عمر در نقاط مختلف کشور برخوردار است، همچنین شرکت بیمه ایران علاوه بر گستردگی نمایندگی ها در داخل  ۹ نمایندگی نیز در خارج از کشور دارد.
گفتنی است که بیمه ایران در بین رشته‌های بیمه‌ای، (بیمه شخص ثالث و و درمان) هم به خوبی حق‌بیمه تولیدی را خلق می کند و هم اینکه در  تسهیل امور پرداخت خسارات سرآمد است.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha