۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
 ۲ میلیارد دلار صادرات به بازار اوراسیا هدفگذاری شده است
در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی عنوان شد:

۲ میلیارد دلار صادرات به بازار اوراسیا هدفگذاری شده است

ساری - مدیرکل دفتر اروپایی و آمریکایی سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات هدفگذاری شده به بازارهای اوراسیا از سوی ایران را دو میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز الفت عصر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی در استانداری مازندران با بیان اینکه دو میلیارد دلار صادرات برای بازارهای اوراسیا هدفگذاری شده است خواستار راه اندازی مرکز اوراسیا در مازندران شد.

وی با اشاره به توان بالای مازندران در تولید محصولات کشاورزی و معاف بودن این محصولات بازگشت ارز افزود: تعرفه صادرات کالاهای کشاورزی به اوراسیا نیز تقریبا صفر است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی دستیابی به بازار بیش از هزار میلیارد دلاری اوراسیا را یک فرصت برای توسعه تجارت دانست و گفت: روسیه بزرگترین و قوی ترین کشور و بازار اقتصادی اوراسیا است و باید روی این بازار توجه و تمرکز کنیم.

الفت همچنین با اظهار اینکه مذاکرات تجارت آزاد از سال آینده انجام می شود خواستار داشتن اطلاعات قوی از بازار تجاری با اوراسیا شد.

الحاق به اوراسیا یک روزنه اقتصادی است

اسفندیار امیدبخش مدیر روابط چندگانه اتاق بازرگانی ایران نیز با عنوان اینکه حرکت به سمت بازارهای اقتصادی اوراسیا باید جزو هدف ها قرار گیرد، الحاق به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را یک اموزن همکاری بین دولت و بخش خصوصی دانست.

وی با اظهار اینکه در توافقنامه های منطقه ای و تجاری توفیق چندانی نداشته ایم، اتحادیه اوراسیا را یک روزیه ای برای اقتصاد ایران دانست و گفت: در ۵۰۰ سال گذشته با هیچ کشوری تجارت آزاد نداشتیم.

شورای گفتگو ۷ مصوبه داشت

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز شمار مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی را در نیمه اول امسال هفت مصوبه بیان کرد و گفت: پنج مصوبه اجرا و دو مصوبه اجرا نشده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع مصوبات چهار مصوبه ملی بوده است.

کد خبر: ۱٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha