۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
تسهیل صدور مجوزها در بخش کشاورزی با نهایی شدن طرح تقویت امنیت غذایی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تسهیل صدور مجوزها در بخش کشاورزی با نهایی شدن طرح تقویت امنیت غذایی

آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اخبار کمیسیون متبوعش اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را در اولویت دستورکارهایش قرار داد و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده است که امیدواریم این شورا هر چه سریع‌تر نظر خود را بیان کند تا در صورت ایرادات، کمیسیون آنها را برطرف و به صحن مجلس ارجاع دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی این طرح، اقداماتِ تجارت حوزه کشاورزی تسهیل خواهد شد، افزود :مهم‌ترین فرمول‌های پیچیده و مجهول فرایند کشاورزی در این طرح لحاظ و پاسخ داده شده است مانند موضوع تعیین تکلیف و سنددار کردن اراضی کشاورزی که در این طرح دولت ملزم شده سند مزارع کشاورزی را ارائه دهد. مسئله دیگر نیز ناظر بر صنایع تبدیلی و کشاورزی محور از جمله مرغداری و دامداری‌هاست تا در زمینه تغییر کاربری‌ها این مشاغل که در حوزه کشاورزی هستند  مشکلی ایجاد نشود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی  با اشاره به اینکه در  طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع کشاورزی صدور مجوزها تسهیل می شود، افزود:موضوع صادرات محصولات کشاورزی در این طرح دیده شده است تا ۵۰ درصد واردات کنونی ضمن به حداقل رسیدن، جایگزین صادراتی نیز داشته باشد.

وی افزود:هم اکنون ۱۵ میلیون تن نهاده دامی اعم از ذرت و... در حال واردشدن است و دولت را موظف کردیم این واردات  طی یک مدت زمان ۴ ساله تا ۵۰درصد کاهش دهد در صورت انجام این مهم در حوزه صرفه‌جویی ارزی شاهکار انجام می شود و در بحث اصلاح الگوی کشت نیز کشاورز انگیزه پیدا می کند که مواد وارداتی را تولید نماید.

آزادی خواه این روند را بر اساس کشاورزی قراردادی تعریف کرد و گفت: این روند بدین معناست که دولت قراردادی را منعقد خواهد کرد و ضمن ثبت سفارش، محصول موردنیاز در داخل تولید و به دولت فروخته می‌شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha