۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
 اقتصاد باید مقاوم سازی شود
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس:

اقتصاد باید مقاوم سازی شود

مقتدایی، رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس اظهار کرد: دفاع مقدس یک روندی را نشان داد که باید مبانی، ابعاد و راهکارها را برای مدیریت و تحول اقتصادی پیدا کرده و اقتصادمان را مقاوم سازی کنیم.

به گزارش بازار، عباس مقتدایی، رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس گفت: بخش قابل توجهی از اقتصاد ما در عرصه دفاع مقدس بود که شکل نوین خودش را پیدا کرد و البته تلاش برای خوداتکایی و رفع تحریم ها از همان بعد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی تحول ساختاری در اقتصاد را ضروری خواند و افزود: ایجاد رفاه برای مردم در حوزه درآمد، اشتغال، تحصیلات، مسکن و ازدواج به تحول ساختاری در اقتصاد مربوط می شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارکرد: بخشی از آزمون و خطاها درمورد این تحولات ساختاری در جنگ تحمیلی آغاز شده بطوریکه امروز در زمینه دفاع کسی جرأت حمله به کشور ما را ندارد و همین الگو را می توان در بقیه بخش های مرتبط با اقتصاد هم پیاده سازی کرد.

مقتدایی با بیان اینکه ما سالهاست برای تعامل سازنده با دنیا تلاش می کنیم گفت: جنس تحریم های اقتصادی علیه ایران از جنس وابستگی است و لذا تا وقتی قدرتمند نشویم طرف های دیگر وزن قابل قبولی برای اعمال تحریم علیه ما نخواهند داشت.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس اظهارکرد: دفاع مقدس یک روندی را نشان داد که باید هم مبانی و هم ابعاد و راهکارها را برای مدیریت و تحول اقتصادی پیدا کرده و اقتصادمان را مقاوم سازی کنیم و اجازه ندهیم که دچار شکنندگی شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha