۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
تعداد جایگاه‌های بنزین و گاز سی‌ان‌جی در استان سمنان مازاد بر نیاز است
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شاهرود:

تعداد جایگاه‌های بنزین و گاز سی‌ان‌جی در استان سمنان مازاد بر نیاز است

شاهرود – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شاهرود بابیان اینکه تعداد جایگاه‌های بنزین و سی‌ان‌جی در استان مازاد بر نیاز است، گفت: ظرفیت فعال جایگاه‌های سی‌ان‌جی کمتر از ۳۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی عرب عامری ظهر شنبه در جلسه بررسی اجرای طرح مدیریت سوخت در استان سمنان به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شاهرود اظهار داشت: تعداد جایگاه‌های بنزین و سی‌ان‌جی‌ها در استان سمنان مازاد بر نیاز است و این در حالی است که ظرفیت فعال جایگاه‌های ‌سی‌ان‌جی‌ها در این منطقه کمتر از ۳۰ درصد است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی در دستور کار قرار ندارد، افزود: تمرکز شرکت نفت بیشتر روی نقطه‌یابی و توزیع جایگاه‌های متمرکز است و همچنین در حوزه سرانه جایگاه سی‌ان‌جی استان سمنان در شرایط بسیار مطلوبی قرارداد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین و چالش‌های شرکت پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بیان کرد: حذف رمز کارت، سهمیه‌های تخصیصی خصوصاً ناوگان عمومی داخل شهری، خودروهای دوگانه‌سوز گذرگاهی، بدهی خودروهای دولتی واگذاری ارسال‌های قبل، درخواست کارت المثنی برای خودروها، کسر سهمیه در صورت عدم سوخت‌گیری صحیح، افزایش تخلفات با دونرخی و سهمیه‌بندی بنزین و استفاده غیرمجاز از مایع در خودروها ازجمله مشکلاتی بود که در این راستا ایجاد شد.

عرب عامری بابیان اینکه تا قبل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، نرخ افزایش مصرف بنزین در استان ۱۰ بود، تصریح کرد: با اجرای این طرح مصرف بنزین در استان سمنان با ۲۶ درصد کاهش مواجه شد و در مقابل مصرف سی‌ان‌جی ۱۶ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح دونرخی شدن بنزین مصرف گاز مایع در خودروها به‌صورت غیرمجاز نیز افزایش‌یافته است، تأکید کرد: مصرف‌کنندگان واقعی گاز مایع روستاهای فاقد گاز طبیعی و برخی اصناف هستند که تأمین به‌موقع و مکفی در روستاهای فاقد گاز طبیعی استان که نزدیک به هفت هزار خانوار است به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بابیان اینکه سامانه‌های نرم‌افزاری کنترلی شرکت و بازدیدهای هفتگی و ماهیانه از جایگاه‌ها فعال‌شده است، افزود: این طرح باهدف بررسی عملکرد جایگاه‌ها در خصوص کمیت و کیفیت فرآورده‌های مورد عرضه اجرا می‌شود.

کد خبر: ۱٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha