۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
تولید قطعات مخابراتی تحریمی توسط یک شرکت دانش بنیان
در تبریز انجام شد؛

تولید قطعات مخابراتی تحریمی توسط یک شرکت دانش بنیان

تبریز- متخصصان شرکت دانش بنیان بینا ماشین آسیا در تبریز با تکیه بر دانش و توان داخلی تعدادی از قطعات تحریمی مخابراتی را تولید می‌کنند.

به گزارش بازار، غلامرضا چمن‌خواه مدیرعامل شرکت دانش بنیان بینا ماشین آسیا اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان در حوزه فنی، مهندسی و مخابراتی فعالیت می‌کند و تولید تجهیزات کنترل صنعتی و مخابراتی از جمله تولیدات این شرکت محسوب می‌شود.

وی افزود: این شرکت هشت نوع محصول فناورانه تولید می‌کند که تعدادی از این محصولات تولیدی در بازار موجود بوده و تعدادی از این تولیدات در حال بازاریابی هستند که به تدریج وارد چرخه فروش می‌شوند.

چمن‌خواه گفت: پنج مورد از تولیدات این شرکت در زمینه مخابرات شامل مودم‌های فیبرنوری، مدیا کانورتور فیبرنوری و تسترهای فیبرنوری و ... است، یک مورد در زمینه کنترل اتوماسیون صنعتی، یک مورد عمران و یک مورد نیز مهندسی پزشکی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان "بینا ماشین آسیا" با اشاره به تولید قطعات مخابراتی تحریمی در این شرکت یادآور شد: یکی از فعالیت‌های عمده این شرکت تولید قطعات تحریمی است، ۶ محصول برای اولین بار در کشور توسط متخصصان ما تولید شده است که می‌توان به تسترهای فیبرنوری و کانورتورهای فیبر نوری در زمینه مخابرات و سیستم‌های هوشمند سنجش تراکم خاک در زمینه عمران اشاره کرد.

چمن‌خواه تصریح کرد: این قطعات تولیدی به ازای هر دستگاه ۵۰ درصد مبلغ فروش، ارزش افزوده دارند و به لحاظ فناورانه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، این محصولات در داخل کشور قابل استفاده است و صرفه‌جویی ارزی زیادی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که صادرات نیز صورت می‌گیرد، متذکر شد: فعلا در حوزه صادرات فعالیت نداریم ولی تعدادی از قطعات برای بازاریابی به عنوان نمونه به ترکیه ارسال شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این شرکت دانش بنیان در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و متخصصان این شرکت در حوزه مخابرات، برق، کامپیوتر، مکانیک ،علوم انسانی، زبان و حسابداری فعالیت می‌کنند.

چمن‌خواه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اظهار تاسف و انتقاد از مشکلات گمرکی خاطرنشان کرد: روند پیچیده ترخیص کالا از گمرک به شدت اذیت‌کننده و آزاردهنده است.

وی گفت: مواد اولیه سه ماه در گمرک معطل می‌ماند با وجودی که مجوز شرکت دانش بنیان داریم و این مواد اولیه برای تولید قطعه صنعتی نیاز است ولی متاسفانه سه ماه در گمرک خاک می‌خورد و بدون هیچ دلیلی اجازه ترخیص داده نمی‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مشکل بیمه و مالیات را یکی دیگر از چالش‌ها و مشکلات ذکر کرد و افزود: واقعا هزینه بیمه و مالیات کمر شکن است. سازمان تامین اجتماعی بیمه کارکنان را دریافت می‌کند و علاوه بر آن ۷.۱۶ درصد مبلغ پروژه را از ما به عنوان بیمه دریافت می‌کند.

وی افزود: سود ما در کل پروژه‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد است که ۷/۱۶ درصد این سود را از ما به عنوان مفاصاحساب می‌گیرد و این موضوع برای یک شرکت دانش بنیان که خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌دهد بسیار زیان‌بار است.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha