۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
سهم تحریم در وضعیت اقتصاد امروز ناچیز است
کارشناس اقتصاد مقاومتی:

سهم تحریم در وضعیت اقتصاد امروز ناچیز است

کارشناس اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سهم تحریم در وضعیت اقتصاد امروز کشور خیلی کم است چرا که ما تجربه دوران دفاع مقدس را هم داشتیم.

به گزارش بازار، ابراهیم احمدی کارشناس و محقق اقتصاد مقاومتی گفت: جنگ تحمیلی دقیقاً یک سال و نیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آن هم در شرایطی که هنوز انسجام و هماهنگی های داخلی شکل نگرفته بود توسط دشمنان علیه ایران آغاز شد.

وی افزود: با وجود اینکه در آن زمان، مدیریت اصلی و تصدی گری اقتصاد با دولت بود اما مردم نقش آفرینی و اثرگذاری بیشتری در حل مشکلات و مسائل کشور داشتند که این به رویکرد رهبری و سکانداری نظام اسلامی برمی گردد.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی به دو راهبرد امام خمینی (رحمه الله علیه) در انگیزه بخشی به مردم برای دفاع اشاره و اظهارکرد: قداست بخشی به موضوع دفاع در دوران جنگ تحمیلی و مطرح کردن بحث دفاع همه جانبه باعث شد که علاوه بر نیروهای مسلح، مردم نیز برای حفظ کیان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشارکت کنند.

احمدی همچنین به نقش آفرینی مردم در حوزه اقتصاد در آن زمان نیز اشاره کرد و گفت: در آن دوران هم مشکلات اقتصادی زیادی برای تأمین منابع نقدی و غیرنقدی وجود داشت اما ایجاد تعاونی های محلی و ستادهای پشتیبانی توسط مردم این مشکلات را حل می کرد.

محقق اقتصاد مقاومتی درمورد مولفه های موثر در تبدیل دفاع مقدس به الگوی قابل بهره برداری در دوره های دیگر انقلاب اسلامی به ویژه مقطع کنونی گفت: مولفه نخست، اندیشه ها و رویکرد امام خمینی (ره) بود که باعث شد شور انقلابی در رزمندگان و همه مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اساس تشکیل نظام انقلاب اسلامی بر پایه شعار «نه شرقی نه غربی» و «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود گفت: عدم سلطه پذیری کافران در همه ابعاد اعم از ابعاد نظامی، دفاعی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید باشد.

احمدی هماهنگی و یکپارچگی همه دستگاه ها برای مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی را از ضروریات دانست و افزود: سهم تحریم در وضعیت اقتصاد امروز کشور خیلی کم است چراکه ما تجربه دوران دفاع مقدس را هم داشتیم؛ زمانی که مقابل ۸۰ کشور دنیا ایستادیم از کمترین امکانات هم محروم بودیم اما منتظر کسی نماندیم و روی پای خود ایستادیم.

کارشناس اقتصاد مقاومتی بر لزوم تعریف الگوهای نوین حکمرانی و نقش آفرینی مردم و دولت به معنای سیاست گذار و ناظر و نه به معنای تصدی گر تأکید و اظهارکرد: ایجاد زمینه برای میدان داری جوانان، حمایت جدی از جوانان و ایده ها و کمک به رشد خلاقیت ها و تبدیل ایده ها به محصولات ضروری است.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha