۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری در استان بوشهر فراهم می‌شود
در راستای اشتغال مددجویان؛

توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری در استان بوشهر فراهم می‌شود

بوشهر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای اشتغال مددجویان توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری فراهم می‌شود.

احمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های کاری کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت باهدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها یکی از برنامه‌های مهم بخش اشتغال کمیته امداد است.

لطفی از آموزش مددجویان برای رونق صنعت نوغان‌داری در استان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی باهدف توسعه صنعت نوغان‌داری، توانمندسازی و اشتغال مددجویان امضاشده است.

وی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش‌دهندگان کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات بانکی و اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به مددجویانی که درزمینهٔ صنعت نوغان‌داری فعالیت می‌کنند پرداخت می‌شود.

لطفی اضافه کرد: توجه به اشتغال‌زایی مددجویان در عرصه صنعت نوغان‌داری با استفاده از ظرفیت‌های جهاد کشاورزی و کمیته امداد استان بوشهر مدنظر است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: برای توسعه این صنعت با همکاری مددجویان مستعد اشتغال‌زایی برای افزایش تولید پیله ابریشم و اشتغال خانوارها می‌توان گام‌های مؤثرتری برداشت.

لطفی بیان کرد: با توجه به اینکه طول دوره پرورش کرم ابریشم حداکثر ۴۵ روز است پس می‌تواند زمینه خوبی برای پرورش و درآمدزایی مناسبی برای خانوارهای مددجو ساکن روستاها باشد.

وی از اعلام آمادگی کمیته امداد استان برای آموزش مددجویان در زمینه توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری خبر داد و گفت: این آموزش‌ها رایگان برای مددجویان در سطح ادارات تابعه در راستای اجرای طرح پرورش کرم ابریشم صنعت نوغان‌داری در دست اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری فراهم می‌شود.

کد خبر: ۱٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha