«تیک تاک» یک میلیاردی شد
«بازار» گزارش می دهد

«تیک تاک» یک میلیاردی شد

«تیک تاک» در گزارش اخیر خود اعلام نمود که این شبکه اجتماعی اکنون به بیش از یک میلیارد مخاطب در سراسر جهان خدمات ارائه می کند.

به گزارش بازار به نقل از سایت رسمی « تیک تاک»، مخاطبین این شبکه اجتماعی محبوب به مرز یک میلیارد در هفته رسید، این بدان معناست که از هر هفت نفر یک نفر  در دنیا به طور مرتب در حال تماشای ویدیوهای  متنوع این پلتفرم می باشد.

گفتنی است، این پلتفرم تا به اکنون مشکلات عدیده ای را پشت سر گذاشته است و از سوی برخی از کشورها به دلایل امنیتی مسدود شده است. تیک تاک در طی چندین سال گذشته بارها از  سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور اسبق  آمریکا و سایر سیاستمداران آمریکایی که نگرانیهای امنیت ملی را نسبت به این اپلیکیشن مطرح کرده اند، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و اکنون نیز  فشارها و محدودیت‌های داخل چین و فشارهای خارجی از سوی ایالات متحده  شرایط سختی را برای تیک تاک رقم زده است  اما و به نظر می رسد علیرغم مسائل پیش رو، تیک تاک نتنها افت شهرت نداشته است بلکه رشد محبوبیت بی سابقه ای را نیز تجربه کرده است.

البته ناگفته نماند، این شبکه اجتماعی بخشی از شهرت و محبوبیت خود را مدیون همه گیری کرونا می داند چرا که در شرایط قرنطینه و در  سه ماهه اول ۲۰۲۰ یکی از پربارترین فصل‌ها برای تیک تاک بود و این پلتفرم توانست در حدود ۳۱۵ میلیون بار دانلود را ثبت کند و در جایگاه پر دانلودترین اپلیکیشن بازار در فصل اول سال گذشته میلادی قرار گیرد.

نتایج اخیر منتشر شده از سوی  سایت سنسور تاور، تعداد نصب برنامه تیک تاک از زمان راه‌ اندازی تا به اکنون  را  ۳.۲ میلیارد عنوان کرد که البته این آمار شامل دانلود برنامه Douyin، یعنی نسخه چینی تیک تاک نیز می‌ باشد. علاوه بر این، میانگین تعداد کاربران ماهانه تیم تاک در ماه آگوست ۲۰۲۱ در حدود ۲۵ درصد نسبت به ماه آگوست ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در ماه ژوئن سال جاری میلادی نیز ارزش بایت‌ دنس به ۴۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

تیک تاک یا TikTok یک شبکه اجتماعی است که از سال ۲۰۱۶ شروع به فعالیت کرده است و در این مدت کوتاه توانسته بیش از ۲۲ میلیون بار فقط در گوگل پلی دانلود شود. برنامه تیک تاک برنامه اشتراک ویدیو برای آیفون و اندروید است و  در مدت زمانی بسیار کوتاه بین کاربران اینترنت معروف و محبوب شده است. در این برنامه می توان ویدیوهایی کوتاه را همراه با موسیقی پس زمینه به اشتراک گذاشت و به طور کلی به  اپلیکیشن رقیبی برای فیسبوک و اینستاگرام تبدیل شده است. تیک تاک (TikTok) در حال حاضر یکی از محبوب‌ ترین برنامه‌ها در سطح جهان به شمار می‌آید و توجهات بسیاری را در اینترنت به خود جلب کرده است.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha