۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
 محدودیت‌ها برای تراکنش‌های بانکی اعمال نمی‌شود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

محدودیت‌ها برای تراکنش‌های بانکی اعمال نمی‌شود

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل نگرانی که در بین مردم ایجاد شد و کسب و کارهای خرد خود را در معرض خطر دیدند اعمال محدودیت‌ها به تعویق افتاد تا آمادگی بین آنها ایجاد شود.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر محدودیتی برای انجام تراکنش ها وجود ندارد گفت: این محدودیت در مورد تعداد واریزی به کارت یک فرد در ۲۴ ساعت بود چرا که تخلفاتی در این بستر ایجاد می شد اما با توجه به عدم آمادگی و پذیرش عمومی فعلا متوقف شده و اجرا نمی شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به دلیل نگرانی که در بین مردم ایجاد شد و کسب و کارهای خرد خود را در معرض خطر دیدند این کار به تعویق افتاد تا آمادگی بین آنها ایجاد شود و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

وی قمار و برخی کسب و کارهای غیرقانونی در بستر فضای مجازی را انگیزه ای برای اعمال محدودیت ها دانست و افزود: آماده نبودن زیرساخت ها به معنای نبود امکانات نیست، بیشتر هدف ما این بود که کسب و کارهای سالم فکری برای ادامه کار خود بکنند.

مرحبا اظهار کرد: بانک مرکزی نتوانست این برنامه را بلافاصله اجرایی کند و آن را متوقف کرد؛ اقناع عمومی موضوع بسیار مهمی است و اگر این اقناع صورت گیرد بسیاری از مشکلات مرتفع می شوند.

این سخنگو همچنین در مورد برداشتن رمز پویا تشریح کرد: تاکنون صحبتی در مورد حذف آن نشده است.

وی در مورد اجباری شدن دریافت نماد الکتریکی برای کسب و کارهای اینترنتی گفت: مالیات و همچنین مقابله با جرائم این حوزه موضوعاتی است که اجرای محدودیت ها را قوت می بخشد.

همچنین بهنام صمدی خبرنگار اقتصادی، با اشاره به ۲ هزار کارت شناسی شده در زمینه قمار گفت: در کشور نزدیک ۳۹۰ میلیون کارت بانکی داریم؛ متاسفانه در کشور برای اجرای طرحی به اقناع افکار عمومی توجه ندارند.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از کسب و کارهای خرد در فضای مجازی نداریم ادامه داد: بانک مرکزی برنامه ای برای این افراد ندارد و درگاهی برای آنها ایجاد نکرده است و بدون آنکه تفکری در مورد عواقب این طرح داشته باشد از اجرایی شدن آن سخن می گوییم.

صمدی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری از هستند که فرارهای مالیاتی زیادی دارند و این در حالی است که بدون توجه به آن قشر به سراغ کسب و کارهای خرد آمده اند.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha