۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
ضرورت توزیع اقلام بهداشتی در کارخانجات و روستاهای آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

ضرورت توزیع اقلام بهداشتی در کارخانجات و روستاهای آذربایجان غربی

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت توزیع اقلام بهداشتی در کارخانجات و روستاهای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدی مهدی شهریاری صبح چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در استان با اشاره وضعیت مطلوب اقلام بهداشتی در استان، به متولیان امر دستور داد تا این اقلام در روستاها و کارخانجات نیز توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه سرکنسول ایران در گوانگجوی چین ۲۰۰ هزار ماسک به استان اهدا نمود، گفت: این محموله روز گذشته به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شد.

شهریاری از بی توجهی برخی از افراد در روزهای گذشته به عدم اجرای ترددهای غیرضروری به ویژه حضور در مراکز تفریحی و تجمعی انتقاد کرد و گفت: فرمانداران موظف هستند تا نسبت به نظارت بر ممنوعیت تجمع مردم در مراکز تفریحی اهتمام جدی داشته باشند و هرگونه کوتاهی در این زمینه تخلف محسوب می شود.

فعالیت ادارات با کمترین کادر اداری

استاندار آذربایجان غربی  به فعالیت ادارات تا ۱۵ فروردین نیز اشاره کرد و گفت: به غیر از مشاغل ضروری که این افراد هم می بایست به صورت شیفتی در محل کار حاضر شوند مابقی ادارات و دستگاه های اجرایی از ۵ تا ۱۰ درصد نیرو ها بصورت گردشی استفاده کنند و نیروهائی که ضرورتی برای حضورشان نیست، در محل کار حاضر نشوند.

وی در خصوص تدفین متوفیان کرونا نیز گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تدفین متوفیان کرونا بر اساس پروتکل های بهداشتی و فتوای مقام معظم رهبری انجام می پذیرد.

شهریاری با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بسیج ملی غربالگری کرونا قرار گرفته است، افزود: در این خصوص استان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ثمربخشی بیشتر طرح غربالگری کرونا می بایست از طریق داده های مخابراتی مکان هایی که افراد مبتلا تردد داشته اند، شناسایی و ایزوله شوند، گفت: این طرح می تواند از استان شروع و به عنوان الگو در کشور مطرح گردد تا زنجیره انتقال ویروس به طور کامل قطع شود.

کد خبر: ۱۰٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha