۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
«ایجاد سامانه‌های اجرایی و نظارتی» ویژگی قانون جدید مالیات هستند
حسینی شاهرودی:

«ایجاد سامانه‌های اجرایی و نظارتی» ویژگی قانون جدید مالیات هستند

شاهرود - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تصویب قانون جدید مالیات، گفت: در قانون جدید، سامانه‌های جدید اجرایی و نظارتی تعبیه‌شده که ویژگی این قانون محسوب می‌شوند.

سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره قانون جدید مالیات و بابیان اینکه قانون می‌بایست تغییر می‌کرد چراکه نقص‌هایی در آن دیده می‌شد، ابراز کرد: در قانون جدید، سامانه‌های جدید اجرایی و نظارتی تعبیه‌شده است که می‌توان از آن به‌مثابه مهم‌ترین ویژگی این قانون جدید نام برد.

وی بابیان اینکه قرار است در قانون جدید هر دو محور یعنی سامانه‌های جدید اجرایی و نظارت توأمان و باهم اجرایی شوند، ابراز کرد: در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و نظارت بر روند اجرای قوانین این حوزه توأم باهم پیش برده می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دهم همچنین از نظارت بر تخلفات احتمالی به‌مثابه مکانیسم قانون مالیات نام برد و گفت: ایجاد سامانه‌های جدید اجرایی و نظارتی بر مبنای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و می‌تواند از بروز بسیاری مشکلات و تخلفات جلوگیری کند.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه قانون جدید با سازوکاری که دارد می‌تواند از بروز تخلف و فساد به‌صورت گسترده جلوگیری کند، تأکید کرد: انتظار این است که با اجرای قانون جدید میزان قاچاق کالا و ارز نیز کاهش خواهد یافت و این به‌مثابه رونق تولید، حمایت از تولیدکننده و ... است.

وی بابیان اینکه اراده مجلس بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که یکی از دشمنان جدی اقتصاد کشور و تولید ملی است، جدی محسوب می‌شود، تأکید کرد: تولید داخلی از بابت قاچاق خسارات و ضررهای هنگفتی دیده و لذا باید ساز و کار بهتری برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیده می‌شد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس همچنین خواستار توجه بیشتر دولت و تمام دستگاه های ذی ربط به موضوع قاچاق کالا و ارز شد و گفت: اراده جدی باید برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور وجود داشته باشد تا بتوانیم مسائل مرتبط با تولید را در کشور پیش ببریم.

کد خبر: ۱۰٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha