۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
منابع بانک‌های مناطق آزاد در هرمزگان قابل استفاده نیست
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان:

منابع بانک‌های مناطق آزاد در هرمزگان قابل استفاده نیست

بندرعباس- مدیرکل اقتصادی هرمزگان گفت: مشاهده می‌شود که قراردادهای بیمه ای شرکت‌های بزرگ مستقر در هرمزگان، در سایر استان‌ها منعقد می‌شود و منابع بانک‌های مناطق آزاد نیز در استان قابل استفاده نیست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مهدی دسینه در نخستین نشست مشترک با وزارت امرو اقتصادی و دارایی، افزود: این استان در بیشتر حوزه های اقتصادی در کشور پیشتاز است و با توجه به موقعیت ویژه اقتصادی استان هرمزگان، نگاه ویژه ای را نیز می طلبد.

نماینده وزیر اقتصاد در هرمزگان در بیان مشکلات موجود در استان عنوان کرد: قوانین و مقررات اقتصادی موجود در مناطق آزاد تجاری باید در راستای کمک به سرزمین اصلی باشد.

وی ادامه داد: هرمزگان در کسب درآمدهای استانی جزء شش استان اول کشور محسوب می‌شود و در جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور رتبه سوم، رتبه اول درآمدهای گمرکی، رتبه برتر تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور، رتبه اول فروش اموال تملیکی و به تبع آن گردش مالی بالای بانک ها و بیمه های استان همگی بیانگر جایگاه خاص هرمزگان در اقتصاد کشور است.

دسینه با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها و انبارهای اموال تملیکی در استان، عنوان کرد: شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی که در این استان فعالیت دارند باید مطابق قانون مالیات خود را در همین استان پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: گاها مشاهده می شود که قراردادهای بیمه ای شرکت‌های بزرگ مستقر در استان هرمزگان، در سایر استان ها منعقد می شود و منابع بانک های مستقر در مناطق آزاد نیز در استان قابل استفاده نیست.

دسینه عدم بهره مندی هرمزگان از منابع گمرکات استان را یادآور و همچنین خواستار تدوین و تجدید قوانین گمرکی در خصوص واردات ملوانی و ته لنجی شد و خاطرنشان کرد: با تمام این مشکلات به آینده امیدواریم و برای تحقق اهداف، برنامه ها و مأموریت های جدید پیش رو از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha