۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کاهش فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای در شهریور ۱۴۰۰
مرکز آمار ایران اعلام کرد

کاهش فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای در شهریور ۱۴۰۰

مرکز آمار ایران از کاهش فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل خبر داد.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران، بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در شهریورماه به ۴، ۰ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۵.۴ درصد) ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.
 
شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای شهریور ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد. بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۴، ۰ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۵.۴ درصد) ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.
 
نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه ۱۴۰۰ برابر ۴۵، ۸ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۴۵.۵ درصد برای دهک ششم تا ۴۹.۴ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۶۱.۳ درصد برای دهک دوم تا ۵۷.۵ درصد برای دهک دهم است.
 
هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ۴۷.۵ درصد برای دهک دهم تا ۳۳.۸ درصد برای دهک اول است.

فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای
بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۴، ۰ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۵.۴ درصد) ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۶ واحد درصد کاهش و گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۱.۹ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha