۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کاهش شدید صادرات محصولات دامی خراسان‌جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

کاهش شدید صادرات محصولات دامی خراسان‌جنوبی

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به کاهش صادرات محصولات دامی استان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در این مدت تنها موی بز به حجم ۲۸۷ هزار و ۴۲۴ تن صادر شد.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش صادرات محصولات دامی از خراسان‌جنوبی در شش ماهه نخست سال جاری اظهارکرد: در این مدت تنها صادرات موی بز را داشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری خبری از صادرات مرغ، تخم مرغ، جوجه یک روزه و خوراک دام و طیور از خراسان‌جنوبی نبوده است که علت آن محدودیت‌هایی است که به واسطه تنظیم بازار داخل وتأمین نیاز مردم صورت گرفته، است.

اصغرزاده اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی اگر مرغ و تخم مرغ مازاد داشته باشیم برای تأمین نیاز هم وطنان به سایر استان‌های کشور می‌رود و در این زمینه ممنوعیت صادرات داریم.

وی یادآورشد: صادرات موی بز از خراسان‌جنوبی نیز در شش ماهه نخست سال جاری ۲۸۷ هزار و ۴۲۴ تن بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تأمین نیاز داخل به سمتی برویم که بتوانیم علاوه بر تأمین نیاز داخل، صادرات سایر محصولات دامی را به کشورهای مختلف و از جمله افغانستان داشته باشیم چرا که ارزآوری خوبی برای ما دارد.

اصغرزاده اظهارکرد: در هر حال ما تابع ضوابط و دستورالعمل‌های کشوری و ستاد تنظیم بازار هستیم و تا زمانی که نیاز داخل تأمین نشود، اولویت با نیاز داخل کشور خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha