۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
فرآیند تخصیص قیر برای بهسازی‌ راه‌ها سرعت می گیرد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

فرآیند تخصیص قیر برای بهسازی‌ راه‌ها سرعت می گیرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت تخصیص فوری قیر گفت: زیرساخت بسیاری از پروژه های عمرانی آماده شده و منتظر قیر هستند و در صورت تاخیر، زیرساخت ها در اثر بارندگی از بین می‌روند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، با اشاره به تایید مصوبه قیر رایگان توسط شورای نگهبان گفت:  خوشبختانه طرح استفساریه بند «ز» تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره اختصاص منابع مربوط به تامین ماده اولیه قیر به پالایشگاه‌ها، در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نفت بر اساس قانون بودجه مکلف شد تا مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان، مواد اولیه قیر وی. بی (وکیوم باتوم) و نفت خام را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قرار دهد اما با توجه به اینکه فروش نفت به حد نصاب پیش بینی شده در لایحه بودجه نرسید، هیچ گونه تخصیصی نیز از این محل صورت نگرفت و این عدم تخصیص موجب گلایه و نارضایتی دستگاه‌هایی شد که به صورت مستقیم با آن در گیر هستند.

ایری اضافه کرد: شش ماه اول سال معمولا، فصل کار و اجرای پروژه های عمرانی مانند راه‌سازی است و این این عملیات در فصل پاییز و زمستان به دلیل بارندگی امکان پذیر نیست از این رو مجلس تلاش می‌کرد تا قانون مذکور در ۶ ماه ابتدایی سال اجرایی شود اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تخصیص فوری قیر، خاطر نشان کرد: نمایندگان وقتی به شهرستان‌ها و مناطق مختلف حوزه انتخابیه خود مراجعه می‌کنند، بخش قابل توجهی از درخواست مردم مربوطه به بهسازی معابر و آسفالت راه‌ها است از طرفی زیرساخت بسیاری از پروژه های عمرانی آماده شده و هم اکنون منتظر قیر هستند و در صورت  تاخیر بیشتر، زیرساخت ها در اثر بارندگی در ۶ ماه دوم سال از بین می‌روند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حال امیدواریم با تایید این استفساریه فرآیند تخصیص قیر با سرعت انجام شده و تا حد امکان عملیات راه سازی معطل مانده، مجددا راه اندازی شوند.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha