۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
 اجرای نظام تنبیه و تشویق قیمت در قبوض برق بدون فرهنگ سازی اثر زیادی ندارد
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف امور مشترکین شرکت توانیر:

اجرای نظام تنبیه و تشویق قیمت در قبوض برق بدون فرهنگ سازی اثر زیادی ندارد

یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف امور مشترکین شرکت توانیر گفت: نمی توان با صرف بالا بردن قیمت قبض بدون توجه به فرهنگ سازی و یا تجهیز سیستم ها، شاهد بهینه شدن مصرف برق باشیم.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به قبوض بالای یک میلیون تومان گفت: متوسط مصرف ماهانه این افراد از هزار کیلو وات برق افزایش پیدا می کند، گفت: این افراد حدود سه درصد از جامعه را تشکیل می دهند. بخشی از این مشترکین، محلی که زندگی می کنند شرایطی دارد که سبب افزایش مصرف و قیمت برق می شود.

وی با اعلام اینکه هر قبض برق امکان بررسی دارد، اظهار کرد: هر مشترکی نسبت به قبض خود اعتراضی داشته باشد، قابل بررسی است و حتماً به آن رسیدگی می شود. این مشترکین که بضاعت مناسبی دارند، و هر سال تقریباً یک نوع الگوی مصرف را داشته‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف امور مشترکین شرکت توانیر با بیان اینکه افزایش مصرف سبب افزایش قیمت فبض برق می شود، عنوان کرد: بعضی از مشترکین از این موضوع اطلاع نداشتند و در تابستان مصرف برق خود را افزایش داده ‌اند که حتماً نسبت به تخصیص تخفیف و همکاری با این عزیزان اقدام خواهد شد.

وی از ابلاغ به شرکت های برق برای ایجاد امکان پرداخت اقساطی قبض برق خبر داد و بیان کرد: از طریق اپلیکیشن «برق من» درخواست بدهند. برق من یک اپلیکیشن برای ارائه خدمات به صورت غیرحضوری است هم روی موبایل و هم روی ویندوز نصب می شود. مشترک در این اپلیکیشن درخواست پرداخت اقساطی را ثبت می کند و این درخواست مورد بررسی قرار می گیرد.

یاقوتی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره اثر بخش بودن نظام تنبیه و تشویق در قبوض برق افراد کم مصرف و پر مصرف گفت: هر نظامی که در این زمینه بخواهیم پیاده کنیم، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت. در حقیقت نمی توان با صرف بالا بردن قیمت قبض بدون توجه به فرهنگ سازی و یا تجهیز سیستم ها، شاهد بهینه شدن مصرف برق باشیم.

وی در عین حال افزود: نوع تعرفه های برق به عنوان یکی از ابزارهای تشویقی برای درست مصرف کردن است و اجرای الگوی مصرف نیز بر همین اساس است؛ در واقع برای مشترکین کم مصرف که ۸۶ درصد افراد جامعه را تشکیل می دهند، هزینه ها کاهش پیدا می کند و برای مشترکین پر مصرف، هزینه ها افزایشی هستند.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha