۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
 نقض اقتصاد مقاومتی؛ ایراد شورای نگهبان به طرح خودرویی مجلس
کارشناس بازار خودرو مطرح کرد

نقض اقتصاد مقاومتی؛ ایراد شورای نگهبان به طرح خودرویی مجلس

شجاعی، کارشناس بازار خودرو گفت: شورای نگهبان اعلام کرده است واردات بدون انتقال ارز مبهم و نامشخص است و اجرای این طرح به ثبات اقتصاد ملی آسیب وارد می کند.

به گزارش بازار، مرتضی شجاعی با توجه به ایرادات شورای نگهبان به طرح واردات خودرو اشاره و بیان کرد: از نظر شورای نگهبان، این طرح با برخی از قوانین بالادستی مغایرت داشته است و در این راستا به مواد ۴ و ۱۰ آن، ایراد وارد شده است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان، طرح مجلس برای واردات خودرو جهت تنظیم بازار را از بعد اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: پایه و ریشه این ایرادات، موضوع انتقال ارز برای واردات خودرو است. شورای نگهبان اعلام کرده است واردات بدون انتقال ارز مبهم و نامشخص است و اجرای این طرح به ثبات اقتصاد ملی آسیب وارد می کند.

این کارشناس بازار خودرو در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره انتقادات به طرح مجلس تصریح کرد: اغلب کارشناسان معقتد هستند این شکل از واردات که مجلس مد نظر دارد، هم بر بازار ارز فشار وارد می کند و هم بازار غیر رسمی را گسترش می دهد. در این راستا افراد برای آنکه بتوانند واردات انجام دهند به بازار غیر رسمی روی می آورند تا ارز را تأمین کنند و این اقدام معادلاتی را در بازار ارز رقم می زند که موجب افزایش قیمت ارز می شود.

وی افزود: در طرح مجلس گفته شده است افرادی خارج از کشور ارز برای واردات خودرو را وارد کنند اما در شرایط تحریمی، یک نفر اگر چنین اقدامی انجام دهد، بعد از واردات خودرو و تبدیل سرمایه به ریال، مجدداً چرخه را تکرار می کند و سرمایه خود را دوباره تبدیل به دلار می کند. هیچ‌کس نمی تواند تضمین دهد این دارایی ارزی وقتی تبدیل به کالا و ریال شد، از کشور خارج نشود.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha