۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
روابط تجاری و مبادلات اقتصادی ایران و بلاروس توسعه یابد
رئیس جمهور:

روابط تجاری و مبادلات اقتصادی ایران و بلاروس توسعه یابد

رییس‌جمهور گفت: روابط ایران و بلاروس نیازمند پیشرفت در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و تجاری است که سفیران دو کشور می‌توانند نقش مهمی در این مسیر ایفا کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلاروس در تهران، با اشاره به ملاقات هفته گذشته خود با رییس‌جمهور بلاروس در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان، افزود: فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی و شرکت‌های تجاری دو کشور می تواند در تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و بلاروس موثر باشد.

رییسی در ادامه به درخواست سفیر بلاروس برای تایید مدارک دانشگاهی این کشور در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور تعدادی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه های بلاروس لازم است برای این مشکل تدبیر مناسب اتخاذ شود.

دمیتری کالتسوف سفیر جدید بلاروس در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را دیرینه و دوستانه خواند و با اشاره به اینکه در آستانه سی امین سال برقراری روابط هستیم، گفت: ماموریت اصلی من توسعه روابط دو کشور است و همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به‌کار خواهم بست.

کالتسوف با بیان اینکه بلاروس همیشه دوست ایران بوده و خواهد بود، تاکید کرد: آماده ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی را فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha