۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
باکو به سخت‌گیری‌های غیرمنطقی نسبت به رانندگان ایرانی خاتمه دهد
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی:

باکو به سخت‌گیری‌های غیرمنطقی نسبت به رانندگان ایرانی خاتمه دهد

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی معتقد است اقدامات و نوع رفتار اخیر مسئولان آذربایجانی علیه ایران ناشی از القائات صهیونیستی است که باید هرچه سریع‌تر به این نوع رفتار خود پایان دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با انتقاد از نحوه رفتارهای اخیر مسئولان جمهوری آذربایجان با ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس حسن همجواری با جمهوری آذربایجان رفتار کرده، آنها را به عنوان کشوری برادر و مسلمان می دانیم و جزء اولویت های خود قرار داده ایم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه عده ای در این میان منافع خود را در اختلاف میان دو کشور می بینند از این رو طرف آذربایجانی را علیه ما تحریک می کنند، اظهار داشت: اخیرا یکی از نمایندگان مجلس این کشور نیز ادعاهایی علیه ایران داشت که علما و مسئولان آذربایجانی در ایران نسبت به آن واکنش نشان دادند.

وی افزود: آذربایجانی ها باید توجه داشته باشند تحت تأثیر برخی القائات که از سوی صهیونیست‌ها هدایت می شود قرار نگرفته و با کشور همسایه خود از در خصومت وارد نشوند.

میرتاج الدینی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسائل اقتصادی همواره خواهان توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان هستیم، عنوان کرد: سخت گیری های اخیر برای حمل و نقل و عبور و مرور کامیون های ایران از سوی کشور آذربایجان درست نیست آن هم در حالی که ایران همواره در همه موارد به آذربایجان و نخجوان در مواقع سخت و حساس کمک کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آذربایجان نباید برای ترانزیت کالا از ایران مشکل ایجاد کند، خاطرنشان ساخت: از باکو می خواهیم هرچه سریع تر رانندگانی که به دلیل واهی و سخت گیری بیش از حد، بازداشت کرده آزاد و همچنین از اخذ عوارض سنگین و غیرمنطقی از آنها خودداری کند همچنین به بازرسی بیش از حد عرفی که اخیرا نسبت به رانندگان اعمال می شود باید خاتمه دهد.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha