۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
تکمیل کنارگذر غربی مریوان نیازمند ۱۳۰میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

تکمیل کنارگذر غربی مریوان نیازمند ۱۳۰میلیارد تومان اعتبار است

سنندج - مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: تکمیل و اجرای کنارگذر غربی شهر مریوان به اعتباری در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

عرفان مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کنارگذر غربی مریوان سه هزار و ۲۰۰متر طول دارد که در سنوات گذشته و برابر تفاهم اولیه آنچه که در تعهد راه و شهرسازی بوده انجام شد و ادامه عملیات اجرایی که در تعهد شهرداری مریوان بود به دلایل مختلف تاکنون انجام نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده ادامه عملیات نیز به اداره کل راه و شهرسازی کردستان محول شده و با توجه به نیاز شهرمریوان به احداث این کمربندی، راه وشهرسازی نیز مصمم است نسبت به تکمیل و اتمام کمربندی اقدام نماید که در این راستا با مشکلاتی مواجه است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره نتایج و دستاوردهای اجرای پروژه کنار گذر مریوان، عنوان کرد: روان سازی و هدایت ترافیک ترانزیت مرز رسمی باشماخ و جلوگیری از حوادث احتمالی در داخل شهر مریوان و افزایش ایمنی هرچه بیشتر از جمله دستاوردهای احداث این کمربندی است.

وی گفت: در حال حاضر تملک زمین احداث کمربندی ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان و ادامه ساخت و اجرای آن نیز ۳۰ میلیارد تومان، یعنی در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مرادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تامین اعتبار این پروژه، یادآور شد: در حال حاضر در بودجه سال جاری ردیفی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده است که باید تمام مدیران استان راهکاری مناسب برای تامین اعتبار مورد نیاز پیدا کرده تا بدون فوت زمان نسبت به ادامه و تکمیل آن اقدام شود.

داستان احداث کنار گذر در مریوان عمری به درازای دو دهه دارد و در حالی که روزها صدها ماشین باری از داخل شهر مریوان برای عبور از مرز رسمی باشماق مریوان تردد می کنند که متاسفانه تکمیل کنار گذر مریوان در انتظار تامین اعتبار است.

ایجاد ترافیک سنگین در کنار وقوع تصادف و همچنین آلودگی های صوتی از جمله پیامدهای نبود کنارگذر در شهر مریوان است و متاسفانه این شرایط زندگی شهروندان مریوانی و گردشگران را با چالش های جدی مواجه کرده است.

کد خبر: ۱۰۹٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha