بازار لوازم التحریر بدون مشتری
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار مطرح کرد

بازار لوازم التحریر بدون مشتری

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: متاسفانه در حال حاضر ۸۰ درصد بازار لوازم التحریر در رکود کامل به سر می‌برد و این بازار خالی از مشتری است.

به گزارش بازار، موسی فرزانیان افزود: از دو سال گذشته بازار لوازم التحریر هم با شیوع ویروس کرونا وارد رکود شده و این رکود از چرخه مصرف شروع و تولیدکنندگان را هم تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی گفت: دو سال است آموزشگاه ها، دانشگاه‌ها و مدارس بصورت فیزیکی وارد فعالیت نشدند و مصرف لوازم التحریر به شدت پایین آمده و تولیدکنندگان یا شیفت‌های کاری خود را کم یا اینکه نیروهای خود را تعدیل کرده اند.

فرزانیان افزود: در حال حاضر انباشت کالا در انبارهای تولیدکنندگان بالا رفته و متاسفانه هنوز خانواده‌ها برای خرید لوازم التحریر اقدام نکرده اند.

وی در خصوص قیمت لوازم التحریر هم گفت: در بازار لوازم التحریر، افزایش خاصی در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود مگر اینکه تحت تاثیر افزایش نرخ ارز و یا گرانی مواد اولیه باشد که آن هم در حد معقول بوده، بعنوان مثال سال گذشته خودکاری که ۱۱۰۰ تومان بوده امسال با ۲۰۰ تومان افزایش قیمت به ۱۳۰۰ تومان رسیده است.

فرزانیان در خصوص قیمت دفتر هم افزود: از آنجایی که قیمت کاغذ تغییر چندانی نداشته، امسال دفتر نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی در خصوص برخی از اقلام لوازم التحریر که وارداتشان ممنوع شده هم گفت: متاسفانه در ۱۸ ماه گذشته وزارت صمت، گروه کالایی ۲۷ را بطور کامل ممنوع الورود کرد و بانک مرکزی هم اجازه تخصیص ارز به این گروه کالایی نداشت مثل ماژیک که در زیر گروه کالایی ۲۷ قرار دارد.

فرزانیان افزود: یک مدل ماژیک وایت برد در داخل کشور تولید می‌شود، اما زیرمجموعه ماژیک بیش از ۲۰ قلم است که ماژیک نقاشی و علامت زن در داخل کشور تولید نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: انبارهای واردکنندگان ماژیک نقاشی و علامت زن در حال حاضر رو به اتمام است و پیش بینی می‌شود با تمام شدن این اقلام، بازار ماژیک رو به گرانی برود و قاچاق این محصول رونق پیدا کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha