۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
پلتفرم تجارت آنلاین در دهلی؛ «آمازون و فلیپ کارت» همچنان در صدر| رشد پرشتاب خرید اینترنتی هندیها
بازار گزارش می دهد؛

پلتفرم تجارت آنلاین در دهلی؛ «آمازون و فلیپ کارت» همچنان در صدر| رشد پرشتاب خرید اینترنتی هندیها

هند یکی از بزرگ­ترین تولید کنندگان دنیا در آسیا به شمار می‌رود که بسیاری از کشورها به دلیل کیفیت بالا و هزینه­‌ پایین اجناس در کنار تلفیق سنت و مدرنیته، کالاهای زیادی را از این کشور وارد می کنند.­‌

بازار؛ گروه بین الملل: دیگر همه میدانیم که در دنیای امروز تنها با ارتباط آنلاین و بدون حضور فیزیکی می­‌توان اجناس مورد علاقه خود را از شهرها و کشورهای دیگر سفارش داده و خریداری کرد؛ به خصوص در شرایط پاندمی کرونا از یک سال و نیم گذشته، الگوی خرید بسیاری از افراد تغییر کرده و مردم برای یافتن کالای مورد نظرشان در هر حوزه، از الکترونیکی گرفته تا پوشاک از فروشگاه های آنلاین برای خرید استفاده می کنند.

در میان کشورهای جهان، هند یکی از بزرگ­ترین تولیدکنندگان دنیا در قاره­‌ آسیا به شمار می‌رود که بسیاری از کشورها به دلیل کیفیت بالا و هزینه­‌ی پایین اجناس و این که همه کالاها از ورژن مدرنش گرفته تا ورژن سنتی آن در این کشور یافت می شود، کالاهای زیادی را وارد می­‌کنند.

بر همین اساس، خرید آنلاین در هند از سالهای گذشته با سرعت زیادی در حال رشد بوده، به طوری که از سال ۲۰۱۲ تعداد سایتها و پلت فرمهای خرید و فروش اینترنتی از ۱۰۰ عدد به ۶۰۰ رسیده است. خرید آنلاین، خریدی سریع و آسان با صرفه جویی در هزینه و تجربه خرید جالب را ارائه می دهد و مزایای بسیاری مانند تحویل کمتر از ۲۴ ساعت، استفاده از بن های تخفیف، خرید از خانه، در دسترس بودن محصول و مشخصات و غیره دارد.

از طرفی ناگفته نماند که علاوه بر مزایای قابل توجه خرید به صورت آنلاین، این نوع خرید معایبی نیز دارد. نخست آنکه ما نمی توانیم کالای مورد نظر خود را به لحاظ بررسی جنس آن لمس کرده و تنها از روی عکس و توضیحات داده شده به خرید می پردازیم. علاوه بر آن، امکان تأخیر در حمل و نقل و  همچنین هزینه حمل و نقل گاهی باعث گران شدن محصول به ویژه در اقلام کم هزینه می شود و اگر عضویت خاصی در اپلیکیشن های حمل و نقلی نداشته باشیم که هزینه حمل و نقل را کاهش دهد، ریسک از دست دادن پول ما وجود دارد و ممکن است کارت و اطلاعات شخصی ما نیز به سرقت رود.

در حال حاضر بسیاری از پلتفرمها یا اپلیکیشن های آنلاین در دهلی به ارائه خدمات برای شهروندان و مسافران می پردازد که آمازون هند و فلیپ کارت به عنوان بزرگترین پلتفرم تجارت آنلاین در این کشور شناخته شده اند، پس از آن اسنپ دیل، پی تی ام، Gadgets Now و Craftsvilla مهمترین سایتهای خرید اینترنتی به شمار می روند که در زیر به معرفی  آمازون هند و فلیپ آنها می پردازیم: 

«آمازون» امریکایی در هند
آمازون ده ها سال پیشرو در جهان است و همه تکنیک هایی را که مصرف کننده در خرید آنلاین دوست دارد می داند، یعنی اینکه چقدر تخفیف در محصولات داده می شود و چگونه مشتریان را جلب می کند، هیچ کس بهتر از آمازون نمی داند.

بر همین اساس، آمازون هند راه حل­‌ های مناسبی را جهت رشد کسب و کار فروشندگان در اختیار آن‌ها قرار داده است. این سایت خرید آنلاین، هشت سال پیش در این کشور راه اندازی شد و به گونه ای فعالیت خود را آغاز کرد که در اولین روز عملیات ده هزار سفارش را ثبت نمود.

از آن جایی که اپلیکیشن و وب سایت آمازون کاربر پسند است و دسترسی آسان و سریعی را برای خریداران در یافتن محصولات در مقایسه با سایر رقبا ایجاد کرده ، در یک زمان کوتاه به یک نیروی بزرگ تجارت الکترونیک در هند تبدیل شده است. این پلتفرم به عنوان یکی از بهترین سایت های فروش کالا در هند، بیش از ۲۰ میلیون محصول را به سایت خود ارسال می کند که بسیار بیشتر از هر رایانه دیگری است. بنابراین هر چیزی که کاربران نیاز دارند چه کتاب باشد یا قطعات یا هر نوع کالا در Amzon.in یافت می شود.

همچنین، اکثر محصولات توسط Amazon Fulfilled یا Prime Sellers ساخته می شوند که در آنها کاربر موارد تأیید شده را دریافت خواهد کرد؛ یعنی هیچ محصول آسیب دیده ای دریافت نمی کند و در صورت وجود هر گونه مشکلی، بازپرداخت کامل یا تعویض آن با چند کلیک امکان پذیر است.

امروزه هندی ها نه تنها می توانند کالای مورد نیاز خود را با قیمت ارزان تری از Amzon.in خریداری کنند، بلکه امکان پرداخت قبض برق، شارژ موبایل، رزرو بلیط پرواز و قطار، ارسال پول و خرید بیمه نیز وجود دارد  به طوری که در حال حاضر و در سال ۲۰۲۱ آمازون اولین نامی است که به هنگام خرید آنلاین در هند به ذهن خطور می کند زیرا برای بیش از ۶۵۰ هزار فروشنده، پلتفرم تجارت الکترونیکی فراهم کرده است.

 بهترین اجناس خرید و فروش در آمازون هند نیز شامل کالاهای عمومی، از جمله مد، الکترونیک و لوازم جانبی، تلفن همراه و تبلت، لوازم خانگی، خانه و آشپزخانه، و غیره می‌باشد در حالی که این غول تجارت الکترونیکی در سال گذشته اعلام کرد که بیش از ۶۰ انبار یا مراکز خدمات دهی در ۱۵ ایالت هند خواهد داشت که مساحت آنها معادل بیش از ۱۰۰ زمین فوتبال است.

علاوه بر آن، Amazon.in در حالی که در میان پنج وب سایت برتر هند قرار گرفته است، متوسط ترافیک ماهانه آن برابر ۳۲۴.۱۸ میلیون نفر است و دارای بیش از ۱۰ میلیون برنامه بارگیری با میانگین امتیاز ۴.۳ در  گوگل پلی می باشد.

اگر فردی عضو اصلی این پلتفرم آنلاین باشد، آمازون ارسال رایگان تمام محصولات خود را به صورت کامل یا پرفروش ارائه می دهد. از طریق پرایم ممبرشیپ (Prime Membership) فرد می تواند هر کالای قیمتی را بدون ارسال سفارش دهد حتی اگر قیمت آن فقط پنج پوند باشد. بنابراین کاربر باید ۹۹۹ روپیه را برای یک سال عضویت بپردازد در حالی که در عین حال تسهیلات بیشتری مانند اشتراک رایگان پرایم ویدئو و پرایم آفرز که محصولات را با قیمت پایین تری نسبت به سایر اعضا به شما ارائه می دهد، نیز دریافت می کند.

همچنین، مشتریان برنامه پرایم رویالتی آمازون که پخش فیلم و موسیقی رایگان و همچنین تحویل سریعتر را با هزینه اشتراک سالانه ۹۹۹ روپیه معادل ۱۳.۳۶ دلار عرضه می کند، مزایای فوق العاده و تخفیفهای بیشتر دریافت خواهند کرد.

نکته مهم در خصوص آمازون هند این است که با اینکه هندوستان یکی از بازارهای برخوردار از رشد پرشتاب برای شرکت آمریکایی آمازون است و در سال جاری به خصوص به کارگیری این پلتفرم تجارت آنلاین بسیار چشمگیر می باشد، اما آمازون همچنان با موانع رگولاتوری و همچنین انتقادات بازرگانان هندی از عرضه تخفیفها مواجه است.

«فلیپ کارت» در قلب هندوستان
فلیپ کارت در سال ۲۰۰۷ توسط دو کارآفرین موفق و ثروتمند هندی که دانش‌آموخته مهندسی و علوم رایانه از دانشگاه فناوری دهلی بودند، به عنوان یک کتابفروشی آنلاین در یکی از سرسبزترین و خوش‌ آب و هواترین شهرهای هند به نام بنگلور آغاز به کار کرد.  وب سایت این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ با بودجه ای متوسط راه اندازی شد؛ اما با توجه به کیفیت خدماتی که در چند سال اخیر ارائه کرده، توانست بخش عظیمی از فروش اینترنتی در هند را به خود اختصاص دهد در حالی که متوسط ​​ترافیک ماهانه آن برابر ۱۹۴.۶۰ میلیون نفر است.

 از سال ۲۰۱۷، این پلتفرم برابر با ۳۹.۵ درصد سهم بازار صنعت تجارت الکترونیکی هند را ثبت کرد و در آوریل همان سال، ارزش مالی آن به ۱۱.۶ میلیارد دلار رسید و سافت‌ بانک برابر با ۲.۵ میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌ گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۸ در حالی که شرکت آمریکایی والمارت، یکی از غول‌های خرده‌فروشی، ۷۷ درصد از سهام فیلیپ کارت را خرید، این شرکت خدماتی مانند شارژ تلفن همراه و بلیط پرواز را در برنامه تلفن همراه خود معرفی نمود و سپس سوپرمارکت آن به عنوان غول تجارت الکترونیک در صنایع مواد غذایی شناخته شد.

این وب سایت همچنین در حالی که به یکی از بزرگترین وب سایتهای خرید آنلاین در  هند تبدیل شده، کالاهایی نظیر اسباب بازی، پوشاک، دوربین های عکاسی، کامپیوتر، لپ تاپ ، لوازم خانگی و لوازم التحریر را نیز به مشتریان ارائه می دهد و دارای شبکه تحویل پان هند Pan India نیز می باشد.

همچنین، در حالی که با استفاده از این پلت فرم، فروشندگان به میلیون ­‌ها مشتری در بازه زمانی هفت تا ۱۵ روزه کالای سفارش داده آنها را ارائه می دهند، Flipkart Supercoins می تواند با مزایای مختلف از جمله تخفیف در محصولات منتخب مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha