۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
تولید روزانه۳۰۰ تن روغن مایع و۵۰۰ تن روغن خام در کارخانه روغن کشی بندرامام(ره)

تولید روزانه۳۰۰ تن روغن مایع و۵۰۰ تن روغن خام در کارخانه روغن کشی بندرامام(ره)

کیخا، مدیرکارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس بندر امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید روغن تصفیه این کارخانه برای مصرف به ۳۰۰ تن و تولید روغن خام مایع به ۵۰۰ تن در روز افزایش یافته است.

بازار؛ گروه صنعت: «احسان کیخا» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: علاوه بر تولید این میزان روغن خام و تصفیه شده در این کارخانه بیش از ۲۳۰ هزا تن دانه های روغن برای تولید روغن مایع و جامد در سایر کارخانه های روغن کشی کشور در انبارهیا این کارخانه در حال حمل به این کارخانجات در اقصی نقاط ایران است.

مدیرکارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس بندر امام خمینی (ره) با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۴۰ هزار کنجاله در انبارهای این شرکت برای حمل به مقاصد تهیین شده نگهداری می شود، گفت:  

کنجاله بازمانده جامدی است که پس از روغنگیری ازدانه های روغنی تولید می شود که به علت داشتن پروتئین به عنوان یک منبع غذایی مفید برای خوارک دام و طیور استفاده شود.

وی گفت: هم اکنون این کارخانه در بندر امام ظرفیت تولید ۲ هزار تن کنجاله در روز را دارد و با اجرای طرح توسعه فازهای دوم و سوم این میزان به ۶ هزار تن در روز خواهد رسید.

مدیرکارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه راه اندازی این کارخانه در بندر امام برای چند نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است، اظهارداشت: با راه اندازی این کارخانه روغن کشی تمام مکانیزه در بندر امام برای ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

تولید روزانه۳۰۰ تن روغن مایع و۵۰۰ تن روغن خام در کارخانه روغن کشی بندرامام(ره)

کیخا افزود: به هر میزانی که دانه های روغنی به این کارخانه حمل می شود به طور متوسط ۲۰ درصد آن برای تولید ۵۰۰ تن روغن خام مورد استفاده قرار می گیرد تا پس از تصفیه و بسته بندی در بازار عرضه شود.

مدیرکارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس بندر امام خمینی(ره) افزود: ازطرفی با حمل این دانه های روغنی به انبارها و سیلوهای این کارخانه در بندرامام پس از طی مراحل گمرکی وارد خط تولید می شود.

وی به طرح های توسعه این کارخانه در اراضی بندر امام خمینی ره اساره کرد و گفت: هم اکنون روزانه ۳۰۰ تن روغن مایع در این کارخانه تولید می شود و با اجرای دو فاز دیگر که هم اکنون در دست اجرا است ( ۱۵۰۰ تنی) ظرفیت تولید روغن مایع در این کارخانه به روزانه ۱۸۰۰ تن افزاشی می یابد.

وی بابیان اینکه ظرفیت نگهداری دانه های روغنی دراین کارخانه ۲۴۰ هزار تن است، گفت: با اجرای طرح توسعه در این بخش ظرفیت نگهداری دانه های روغنی نیز در این کارخانه به ۴۸۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیرکارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص کمبود روغن در برخی مقاطع در بازار گفت: هرچند که در برخی زمان ها در بازار شاهد کمبود روغن بودیم، اما این کارخانه با فعالیت ۲۴ ساعته هیچ وقت برای تولید روغن مشکلی نداشته است و خط تولید روغن مایع این کارخانه همیشه در تولید این محصول مورد نیاز خانواده ها فعال بوده است.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha