۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
روند بیمه قالی‌بافان در زنجان بسیار کُند است
رئیس اتحادیه قالی‌بافان زنجان:

روند بیمه قالی‌بافان در زنجان بسیار کُند است

زنجان- نجفی، رئیس اتحادیه قالی‌بافان زنجان با بیان اینکه روند بیمه این قشر بسیار کُند است، گفت: تسهیلات از سقف ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به قالی‌بافان و تولید کنندگان پرداخت می‌شود.

اصغر نجفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قالی بافان برای تولید فرش بیشتر نیاز به حمایت دارند،گفت: متاسفانه در این زمینه فرش بافان به خوبی حمایت نمی شوند.

وی از وجود ۶۰ هزار بافنده قالی در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد درصد کمی بیمه هستند و قالی بان واقعی بیمه نمی شوند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش استان زنجان با بیان اینکه روند بیمه قالی بافان در استان زنجان بسیار کُند است،گفت: متاسفانه تامین اجتماعی در حق قالی بافان ظلم می کند.

نجفی با بیان اینکه طی سال گذشته تنها هشت نفر از قالی بافان توسط تامین اجتماعی بیمه شدند،تاکید کرد: اداره فرش استان زنجان با همکاری اتحادیه فرش بافان افرادی را که در این حرفه فعالیت می‌کنند را بیمه می‌کند ولی همکاری تامین اجتماعی خوب نیست.

وی گفت: از دولت جدید درخواست می شود نسبت به بیمه قالی بافان همکاری لازم را داشته باشد و روند بیمه قالی بافان را تسریع کند.

رئیس اتحادیه فرشبافان استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات  از سقف ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به قالی بافان و تولید کنندگان فرش دستباف در استان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: قالی‌بافان می توانند به سامانه مشاغل خانگی مراجعه و ثبت نام کنند.

نجفی گفت: ثبت نام از اول مهرماه آغاز شده و تسهیلات با کارمزد چهار درصد است.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha