۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
قانون جهش تولید مسکن برای از بین رفتن دغدغه مهم مردم ایران توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد
وزیر راه و شهرسازی:

قانون جهش تولید مسکن برای از بین رفتن دغدغه مهم مردم ایران توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد

وزیر راه و شهرسازی در پبامی توییتری نوشت: قانون جهش تولید و تامین مسکن برای از بین رفتن دغدغه مهم مردم ایران توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پیامی توییتری با اشاره به اینکه قانون جهش تولید مسکن توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد، اعلام کرد: قانون جهش تولید و تامین مسکن برای از بین رفتن دغدغه مهم مردم ایران توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد. همکاران در وزارت راه و شهرسازی برای جهادی بزرگ به پهنای خاک ایران زمین، آماده باشند.

قانون جهش تولید مسکن در اجرای اصل یکصدوبیست‌وسوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با عنوان طرح دوفوریتی تولید و تامین مسکن ۱۷ مرداد امسال به تایید مجلس رسید. قانون جهش تولید مسکن مشتمل بر ۲۵ ماده و ۳۲ تبصره است و بر اساس قانون جهش تولید مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، احداث خواهد شد.

در ماده یک قانون جهش تولید مسکن آمده است: دولت موظف است نیاز سالانه مسکن کشور را بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مستند به مطالعات طرح جامع مسکن در مناطق شهری و روستایی تامین کند و به نحوی برنامه‌ریزی و اقدام کند تا در چهارسال نخست اجرای این قانون، سالانه به طور متوسط حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور برای متقاضیان واجد شرایط بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ و آیین‌نامه‌های مربوطه عرضه شود.

در ماده ۵ نیز تاکید شده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به تاسیس، توسعه و تسهیل مقررات فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع بند (۲۰) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب اول آذر ۱۳۸۴ برای تامین مالی ساخت و اجاره واحدهای مسکونی از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha