۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
آمار هفتگی بیکاری در آمریکا برای هفته دوم افزایش داشت
خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

آمار هفتگی بیکاری در آمریکا برای هفته دوم افزایش داشت

براساس اطلاعاتی که وزارت کار آمریکا منتشر کرد آمار هفتگی نرخ بیکاری در آمریکا در نیمه سپتامبر، بار دیگر و برای دومین هفته متوالی افزایش پیدا کرد و تحلیلگران را که منتظرکاهش بودند، متعجب کرد.

به گزارش بازار، از ۱۲ تا ۱۸ سپتامبر، ۳۵۱ هزار نفر برای دریافت کمک هزینه در فهرست بیکاری ثبت نام کردند. این تعداد، در مقایسه با هفته گذشته که به جای ۳۳۲ هزار نفر، ۳۳۵ هزار نفر ثبت نام کرده بودند و افزایش داشت، ۱۶ هزار نفر بیشتر شده است.

تحلیلگران انتظار داشتند آمار به ۳۱۸ هزار نفر کاهش پیدا کند.

این افزایش دوباره به دنبال هفته گذشته اتفاق افتاد. علت بالارفتن تعداد ثبت نام شدگان در هفته گذشته این بود که به علت طوفان آیدا ثبت نام‌ها انجام نگرفت. طوفان آیدا اواخر اوت ایالت لوئیزیانا را در نوردید.

یان شپردسون Ian Shepherdson اقتصاددان در مؤسسه پانتئون اکونومیکس توضیح داد این افزایش غیرمنتظره تعداد ثبت شده‌ها به علت «همزمان شدن فاکتورهای فصلی است که با پایان یافتن دوره تابستان همراه است و طوفان آیدا نیز عامل دیگری بود که ثبت نام‌ها تا زمانی که اوضاع آرام شود، انجام نگرفت».

وی، با وجود این، تردید داشت که سویه دلتا کووید ۱۹ در این موضوع نقش داشته باشد، زیرا شمار مبتلایان از چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده، اما تعداد ثبت نام شدگان در طول تابستان کاهش داشت.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha