۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
 وعده فدرال برای چاپ پول بیشتر
توافق دو تریلیون دلاری سنا و کاخ سفید نزدیک است

وعده فدرال برای چاپ پول بیشتر

با نزدیک شدن به تصویب لایحه عظیم محرک مالی دولت برای نجات اقتصاد از بحران کرونا و یک وعده محرک نامحدود از طرف فدرال رزرو، شاخص های اصلی سهام آمریکا با خوش بینی رشد کردند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، میانگین صنعتی داو جونز منتشر شده توسط وال استریت در روز گذشته (سه شنبه) پس از به صدا در آمدن زنگ افتتاحیه با افزایش بیش از هفت درصد و کسب ۱۴۰۰ واحد بیشتر صعود کرد  روند افزایشی را طی نمود.

همچنین شاخص اس اند پی S&P ۵۰۰ و کامپوزیت نزدک حدود شش درصد رشد داشتند.

مقامات ارشد سنای آمریکا و کاخ سفید برای نجات اقتصاد آمریکا از بحران کرونا، به توافق دو تریلیون دلاری نزدیک شده اند.

در همین راستا رئیس جمهور ترامپ اظهار داشت که با ترغیب و تشویق مشاغل، تمامی کارگران و کارمندان باید دیر یا زود و به ماه نرسیده فعالیت های خود را از سر بگیرند و مشاغل مجددا بازگشایی شوند.

با بازگشایی بازارهای ایالات متحده، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان در روز سه شنبه اعلام کرد که یک خوش بینی واقعی در رابطه با تصویب لایحه محرک مالی طی چند ساعت آینده توسط کنگره وجود دارد.

با مشاهده سقوط روز دوشنبه سهام در وال استریت، سرمایه گذاران به جای نگرانی در رابطه با اعلامیه فدرال رزرو مبنی بر برنامه خرید دارایی های نامحدود،  نگران مذاکرات در مورد کاخ کنگره هستند.

سهام بورس جهانی در روز سه شنبه با بازگشت به جایگاه خود از پایین ترین نرخ های تاریخی وعده داده شده توسط سیاست گذاران برای بسته های مالی گسترده در جهت خنثی کردن تأثیر کرونا بر اقتصاد جهانی، فاصله گرفت و روند صعودی را طی کرد.

با این حال، برخی از کارشناسان در این رابطه هشدار می دهند که با وجود دستاوردهای روز سه شنبه، احتمال دارد که مسیر دیگری پیش روی بازارهای امریکا باشد.

 مایکل هویسون،تحلیلگر ارشد بازار CMC Markets انگلیس در گفتگو با سی ان ان بیزینس اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که تاثیرات مخرب کرونا بر اقتصاد امریکا چقدر است و در حالی که بازارها در حال حاضر بازگشایی شده و فعالیت های اقتصادی خود را آغاز نموده اند،   واقعیت این است که مرحله سخت دیگری برای مشاهده رکود و کسادی پیش رو می باشد.

کد خبر: ۱۰٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha