۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
چند فوت و فن مهم برای حرفه ای شدن در رشته کراتینه مو

چند فوت و فن مهم برای حرفه ای شدن در رشته کراتینه مو

کراتینه کردن مو روشی برای احیا و صاف کردن موهای وز، ضعیف، و شکننده است. محصولات کراتینه در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام مزایا و کاربرد خاص خود را دارند.

به گزارش بازار، کراتین پروتئین اصلی ساختار مو است که باعث استحکام، سلامت، و درخشندگی آن می شود. ممکن است به دلایل مختلفی این پروتئین مهم از بین برود یا میزان آن کاهش یابد. در این صورت موها حالت شکننده، وز، و خشک و کدری پیدا خواهند کرد. حالتی که برای هیچکس خوشایند نیست و ممکن است در برخی افراد باعث کاهش اعتماد به نفس شود.

کراتینه کردن مو که یکی از رشته های آموزش آرایشگری محسوب می شود، روشی ایده آل و بسیار موثر در بازگرداندن کراتین از دست رفته و احیای مجدد موهای شماست. علاقه مندان به این حرفه تخصصی می توانند با گذراندن دوره های آموزشی تمام مهارت های لازم را در این زمینه بدست آورند و به درآمد خوبی دست پیدا کنند.

اما حرفه ای شدن در رشته کراتینه مو نیز مانند هر حرفه و تخصص دیگری به یکسری فوت و فن های خاص نیاز دارد که ندانستن آن ها ممکن است شما را در این مسیر عقب بیندازد. برای آشنایی با این موارد و مراحل موفقیت در این رشته تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کراتینه مو چیست و چگونه انجام می شود؟

کراتینه کردن مو روشی برای احیا و صاف کردن موهای وز، ضعیف، و شکننده است. محصولات کراتینه در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام مزایا و کاربرد خاص خود را دارند. به عنوان مثال برخی محصولات کراتینه فقط برای احیای مو بکار می روند و تاثیری بر میزان صافی مو ندارند. اما برخی دیگر علاوه بر افزایش استحکام مو، باعث صافی و درخشندگی موها نیز می شوند.

روند انجام کراتینه مو به این صورت است که ابتدا موهای خود را با یک شامپوی درخشان کننده بشویید و سپس با سشوار خشک کنید. محصول کراتینه را با یک شامپوی دندانه ریز روی موهایتان قرار دهید و شانه کنید تا مواد به تمام تار موها برسد. پس از مدت زمان مشخصی موهایتان را بشویید و با سشوار خشک کنید. سپس هر دسته از موهایتان را ۷ تا ۸ مرتبه اتو بزنید. با این کار مواد کراتینه در ساختار موهای شما تثبیت می شوند.

فوت و فن های مهم برای حرفه ای شدن در رشته کراتینه مو

چند فوت و فن مهم برای حرفه ای شدن در رشته کراتینه مو

۱. انتخاب آموزشگاه را جدی بگیرید

آموزشگاهی که در آن ثبت نام می کنید، تاثیر قابل توجهی بر میزان موفقیت و حرفه ای شدن شما در کارتان دارد. زیرا قرار است تمام نکات و مباحث لازم برای آموزش کراتینه مو حرفه ای را در آموزشگاه آرایشگری انتخابی خود آموزش ببینید. بنابراین اگر در این موضوع سهل انگاری کنید و دوره آموزشی شما کیفیت قابل قبولی نداشته باشد، نمی توانید مهارت های لازم در این زمینه را کسب کنید. نکات ضروری که در انتخاب آموزشگاه باید جدی بگیرید عبارتند از:

  • ارائه سرفصل های استاندارد
  • ارائه مدرک فنی و حرفه ای
  • همکاری با اساتید برجسته و مجرب
  • برگزاری دوره ها به صورت عملی
  • استفاده از ابزار و تجهیزات جدید و با کیفیت

۲. بسیار تمرین کنید

دوره آموزشی خود را به پایان رسانده اید اما احساس می کنید هنوز به اندازه کافی روی کارتان تسلط ندارید؟ نگران نباشید، این یک مسئله عادی است. دوره آموزشی هرچقدر هم که باکیفیت باشد، باز هم نمی تواند شما را با تسلط کامل راهی بازار کار کند. زیرا بسیاری از ریزه کاری ها و فوت و فن های کار صرفا با تجربه بدست می آید. بنابراین باید بسیار تمرین کنید تا بتوانید با اعتماد به نفس کامل روی هر مویی کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

تمرین پس از دوره آموزشی می تواند در یک دوره کارآموزی نزد یک متخصص حرفه ای انجام شود. همچنین می توانید از دوستان و آشنایان خود درخواست کنید که برای شما مدل بشوند و شما به صورت رایگان موهای آن ها را کراتینه کنید.

۳. از محصولات مناسب و باکیفیت استفاده کنید

محصولی که برای کراتینه کردن موهای مشتری استفاده می کنید، تاثیر مستقیم بر نتیجه کار شما خواهد داشت. به طوری که اگر از محصولات بی کیفیت استفاده کنید، با تمام مهارتی که در کار خود دارید، باز هم نمی توانید کار قابل قبول و باکیفیتی را ارائه دهید.

همچنین، بسیار مهم است که جنس موی مشتری و مشکل او را به درستی تشخیص دهید تا بتوانید از یک محصول متناسب با شرایط او استفاده کنید.

چند فوت و فن مهم برای حرفه ای شدن در رشته کراتینه مو

آموزشگاه رز سرخ، بهترین انتخاب برای آموزش کراتینه مو

همانطور که گفتیم، انتخاب آموزشگاه یکی از مهم ترین و موثرترین مراحل در مسیر موفقیت در حرفه آرایشگری است. برای آموزش دیدن و موفق شدن در رشته کراتینه مو، آموزشگاهی را انتخاب کنید که بهترین محصولات و برند کراتینه را به شما معرفی کند، شما را به خوبی با ساختار مو و انواع مو و مشکلات آن آشنا کند، نحوه کراتینه کردن مو را به صورت کاملا عملی به شما آموزش دهد، و همچنین فرصت تمرین روی موی مصنوعی و طبیعی را در اختیار شما قرار دهد.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ بهترین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند در این رشته به طور حرفه ای آموزش ببینند و از این راه کسب درآمد کنند. رز سرخ علاوه بر رشته کراتینه مو در سایر حوزه ها نیز مانند آموزش فیبروز ابرو، کاشت و طراحی ناخن، آرایشگری مو، پاکسازی پوست، تاتو بدن و تمام رشته های مهم و پرطرفدار آرایشگری فعال است و دوره های آموزشی باکیفیت و حرفه ای را برای علاقه مندان برگزار می کند.

رز سرخ از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون توانسته هنرجویان بسیاری را به بازار کار معرفی کند. از مهم ترین ویژگی های این موسسه که توانسته آن را از سایر آموزشگاه ها متمایز کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همکاری با مربیان و اساتید مجرب و حرفه ای

ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای

استفاده از ابزار و تجهیزات جدید و باکیفیت

پشتیبانی طولانی مدت از هنرجو پس از پایان دوره آموزشی جهت مشاوره و رفع اشکال

برگزاری دوره های آموزشی به صورت عملی

شهریه مناسب و مقرون به صرفه با توجه به کیفیت بالای خدمات و آموزش ها

برگزاری کلاس ها در روزهای تعطیل که امکان شرکت در دوره ها را برای افراد شاغل و خانم های ساکن در سایر شهرها فراهم می کند.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha