۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
ضرورت ذخیره‌سازی سیمان و فولاد پیش از بروز کمبود برق و گاز در زمستان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ضرورت ذخیره‌سازی سیمان و فولاد پیش از بروز کمبود برق و گاز در زمستان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که هر ساله در زمستان صنایع با محدودیت‌هایی در حوزه برق و گاز روبه‌رو می‌شوند، باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مانند افزایش تولید پیش از گلوگاه‌های بحرانی.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای تامین سیمان و فولاد موردنیاز زمستان با توجه به برودت هوا و احتمال کمبود گاز و قطعی برق، گفت: از آنجا که هر ساله در زمستان صنایع با محدودیت‌هایی در حوزه برق و گاز روبه‌رو می‌شوند، باید با برنامه‌ریزی‌های لازم مانند افزایش تولید پیش از گلوگاه‌های بحرانی، سیمان و فولاد موردنیاز ذخیره‌سازی و از بروز شوک قیمتی جلوگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای ایام خاصی مانند کمبود برق یا گاز پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد تا از یک سو از نابسامانی بازار جلوگیری شود و از سوی دیگر واحدهای تولیدی ضرر نکنند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ثبات قیمت سیمان در بازار تداوم داشته باشد، تصریح کرد: سیمان و فولاد کالایی زیربنایی بوده و بسیاری از بخش‌های اقتصادی به آنها وابسته هستند به همین دلیل باید در تنظیم بازار این کالاها دقت نظر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره نابسامانی بازار سیمان در ماه‌های گذشته، اضافه کرد: افزایش بهای سیمان در ماه‌های گذشته منطق اقتصادی نداشت، زیرا قیمت تمام شده هر کالایی براساس فرمول مشخصی قابل محاسبه بوده و با اعمال سود متعارف می‌توان قیمت نهایی منطقی را به دست آورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مرجع تعیین قیمت تمام شده سیمان، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده است و همان‌گونه که از نام آن مشخص است، این سازمان باید از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان همزمان حمایت کند این در حالی است که در دوره‌ای که کارخانه‌ها فولاد و سیمان به واسطه تعمیرات اساسی، کمبود برق و گاز حجم تولید خود را کاهش دادند، سودهای بسیاری به دست آوردند.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha