۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
سرانجام مسکن خبرنگاران چه شد؟
پیگیری بازار از طرح مسکن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه؛

سرانجام مسکن خبرنگاران چه شد؟

در پی انتشار خبری مبنی بر تخصیص مسکن به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در برخی رسانه ها مسئولین مربوطه شرایط و نحوه احراز صلاحیت برای این امر را به بازار اعلام کردند.

امیرحسین عیدی؛ بازار: چند روزی است که خبرهایی مبنی بر طرح مسکن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه منتشر و لیستی از افرادی که در این طرح هستند ارائه شده است. بسیاری از اهالی و اصحاب هنر از این موضوع بی‌اطلاع بوده و حتی بعضی‌هایشان نام این طرح را هم نشنیده بودند. در پی این خبر، خبرنگار بازار به سراغ محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی رفت و چند دقیقه‌ای را با وی گفتگو کرد.

محمودزاده در خصوص افرادی که اسامی‌شان اعلام شده است، گفت: حدود ۹۰۰۰ نفر کدملیشان از طرف وزارت ارشاد به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است که این افراد، می‌توانند با ورود به سامانه معرفی شده و وارد کردن کدملی‌شان ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

وی در خصوص افرادی که اسامی آنها از طرف وزارت ارشاد اعلام نشده است، گفت: بخاطر اینکه برآورد می‌کنیم کدملی بسیاری از اهالی هنر از سوی وزارت ارشاد به ما اعلام نشده است، طبق توافقی که قرار است با وزارت ارشاد داشته باشیم، اسامی و کدملی‌های جدید را معرفی خواهند کرد تا ما این افراد را به این طرح اضافه کنیم که این توافق طی دو هفته آینده انجام خواهد شد.

افرادی که هنوز کدملیشان ثبت و اعلام نشده است می‌توانند از طریق وزارت ارشاد پیگیری خود را انجام دهند.

وی افزود: این طرح در تمامی استان‌های کشور در حال انجام است و اهالی هنر با توجه به استان محل سکونت، مسکن‌هایشان را دریافت می‌کنند.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر شرایط ثبت‌نام و نحوه پرداخت وجه این طرح گفت: تمامی شرایط، قیمت‌ها، تعرفه‌ها و نحوه پرداخت که به صورت چند مرحله‌ای است، در سایت قرار دارد و افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت اعلام شده تمامی قوانین و شرایط طرح را مطالعه کنند.

در ادامه به سراغ حیدری سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد رفتیم و درباره شرایط این طرح با وی گفتگو کردیم.

حیدری در خصوص طرح مسکن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گفت: ما در تفاهم‌نامه ای که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، در گام اول ده هزار نفر را برای دریافت مسکن اعلام کردیم.

به علت محدودیت‌هایی که در وزارت راه برای بهرمندی هنرمندان از این طرح وجود داشت نمی‌توانستیم نفرات بیشتری را معرفی کنیم و مقصر آن ما نیستیم

در گام بعدی تفاهم‌نامه نوشته شده که در ادامه سایر افراد هم معرفی شوند.

وی افزود: نحوه انتخاب این افراد را به صندوق هنر سپردیم و بر اساس یک سری از شاخصه‌ها مانند سن، تعداد فرزند، تاهل و تجرد و... این افراد انتخاب شدند و لیستی در حدود ۹۰۰۰ نفر را به وزارت راه معرفی کردیم که در گام اول از این طرح برخوردار شوند.

وی در ادامه گفت: دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ طی مذاکره‌ای که با وزیر محترم راه داشتند، قرار بر این شده است که متممی بر این تفاهم‌نامه بخورد و مابقی اعضای صندوق هنر که طبق ضوابط موجود برای مسکن ملی، دارای این شرایط هستند بتوانند از مزایای این قانون برخوردار شوند و به زودی این متمم امضاء خواهد شد.

اعضای صندوق هنر همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌ای هستند که قبلا احراز صلاحیت شده اند و عضو صندوق هنر هستند. اگر شخصی عضو صندوق نباشد، باید در وزارت فرهنگ تمهیدی بیاندیشیم و تصمیم بر این است که سامانه‌ای را طراحی کنیم که عزیزانی که واجد شرایط هستند، با تایید معاونت تخصصی ذی‌ربط‌شان احراز صلاحیت شوند و ما اقدامات لازم را برای استفاده این عزیزان از طرح مسکن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه انجام دهیم. وزرای ارشاد و راه به طور جدی به دنبال این قضیه هستند و جلسات متعددی را برای این جلسه برگزار کرده‌اند.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha