۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در مناطق کمتر توسعه‌یافته
رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در مناطق کمتر توسعه‌یافته

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با جهت‌دهی و سیاست‌های حمایتی باید شرکت‌ها را به سمتی هدایت کرد که با سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته که دارای منابع و ثروت‌های خدادی هستند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، سیدمسعود میرکاظمی با اشاره به اینکه سیاست‌ها درباره  شرکت‌های دولتی و نحوه فعالیت و پاسخگویی آنها باید تغییر کند، افزود: طبق آمایش سرزمین ماموریتی بر عهده سازمان است. بنابراین، خواسته‌ها و توقع ما نظارت دقیق برای تحقق اهداف و نحوه برنامه‌ها و همچنین میزان سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در شرکت‌های دولتی مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود، تصریح کرد: برای رفع مشکلات نه تنها باید در بودجه ۱۴۰۱ راه حل ارائه شود، بلکه برای ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ نیز اگر نیاز به راهکارهای قانونی است، شناسایی و پیگیری شود.

 میرکاظمی افزود: مناطق آزاد باید در تحول و توسعه برای کشور پیشگام و برای اهدافی که ماموریت در آن دارند پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید آسیب شناسی دقیق صورت بگیرد، اضافه کرد: با تغییر رویه‌ها و قرار دادن شاخص، مشخص شدن ماموریت و پاسخگو بودن مدیران، اتفاق‌های مبارکی برای کشور قابل تحقق است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کشور ما از مواهب الهی و ظرفیت خوبی برخوردار است، با برنامه ریزی، احساس مسئولیت و پاسخگویی، مسیر رشد و توسعه همه جانبه برای کشورمان امکان پذیر است.

گفتنی است که هفتمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها که به‌ صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha