۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
ضرورتی بر لو دادن کانال‌های فروش نفت نیست
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

ضرورتی بر لو دادن کانال‌های فروش نفت نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا زمانی که ارزش‌افزوده صنایع پتروپالایشگاهی با تقویت و گسترش این صنایع افزایش پیدا نکند، فروش در بورس نیــــز برای کشور ارزاوری چندانی نخواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری درخصوص اینکه ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت و فرآورده‌های نفتی مانند فروش در بورس ضرورت دارد یا خیر؟ گفت: اگرچه گذاشتن فیلتر برای حفاظت از فعل و انفعالات پیرامون فروش نفت در شرایط تحریمی و درست کردن اتاق سیاه تا اندازه‌ای -که نخواهیم سازوکار و مشتریان مشخص شود- قابل قبول است اما در نهایت باید حساب و کتاب‌های مربوط به فروش نفت شفاف شود و نهادهای نظارتی در جریان قرار گیرند، البته نیاز نیست کانال‌های فروش لو داده شوند اما مبالغ فروش، تعداد و وضعیت مشتریان باید شفاف باشند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:روش مذکور درحالی صورت می‌گیرد که عموما کانال‌های فروش توسط افرادی از درون خود وزارت نفت لو رفته‌اند بنابراین اگرچه گذاشتن فیلتر برای حفاظت از فعل و انفعالات پیرامون فروش نفت در شرایط تحریمی قابل قبول است اما اینکه به این بهانه دسترسی نهادهای نظارتی بسته شود تا عده‌ای هر طور که می‌خواهند تصمیم بگیرند قابل پذیرش نیست لذا شفافیت تا اندازه‌ای ضروری است.

وی توضیح داد: همچنین اگر می‌خواهیم سازوکاری برای فروش و عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در نظر بگیریم -که می‌توان شامل عرضه در بورس یا ادامه روند فروش سنتی باشد- خروجی این ساز و کار باید برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است تا زمانی که ارزش‌افزوده صنایع پتروپالایشگاهی با تقویت و گسترش این صنایع افزایش پیدا نکند، فروش در بورس نیــــز برای کشور ارزاوری چندانی نخواهد داشت چراکه صرفا خام‌فروشی کرده‌ایم که این کار هم با شعار جلوگیری از خام فروشی در تضاد است.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha