۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان ۷۰ درصد گران شدند| ورود مافیا به حوزه کتاب
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان ۷۰ درصد گران شدند| ورود مافیا به حوزه کتاب

ساری- حامی، عرضه کننده کتاب‌های آموزشی در ساری گفت: قیمت کتاب‌های کمک آموزشی تحصیلی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به قبل گرانتر شده است.

حمیدرضا حامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه کتاب همانند همه کالاها گران و قدرت خرید مردم کم شده است،اظهار داشت: وقتی همه چیز گران شده، کتاب نیز از آن بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: برخی مشتریان با توجه به گرانی کتاب به خرید کتاب های دست دوم آموزشی تمایل دارند و این ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس طی ۱۸ ماه گذشته و آموزش های آنلاین یادآور شد: مسئله کتاب و کتاخوانی درپی گرانی ها و درامدها کمرنگ و اقبال از آن سرد شده است.

حامی با عنوان اینکه عرضه کتاب های آموزشی به صورت مافیایی شده است، گفت: متاسفانه دست هایی پشت پرده و در کار هستند و با آنکه حجم کتاب های آموزشی دانش آموزان کم است، اما شاهد حجیم بودن کتاب های کمک آموزشی هستیم و این نشان از مافیای پشت پرده برای فروش محصولاتشان است.

این فروشنده کتاب در ساری یادآور شد: شاهد کتاب های قطور و حجم در رشته های مختلف هستیم و معلوم نیست این کتاب ها چگونه در سبد کتابفروشی ها گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه آموزش آنلاین دانش آموزان در درآمد لوازم التحریری ها تاثیرگذار بوده است، گفت: عرضه کتاب های آموزشی اکنون از طریق مدارس انجام می شود و این مسئله سبب کاهش درآمد فروشگاه های لوازم التحریر شده است.

وی با اظهار اینکه لوازم التحریری ها بیشتر از کتابفروشی ها در دوران کرونا ضربه دیدند، گفت: در دوران کرونا به دلیل آموزش مجازی و عدم دسترسی به معلمان، دانش آموزان و خانواده ها به کتاب های کمک آموزشی روی می آورند و به دلیل گرانی ها، ۷۰ درصد مردم از کتابهای آموزشی گریزان شدند.

حامی تصریح کرد: قیمت کتاب های آموزشی در حال حاضر نسبت به قبل بین ۵۰ تا ۷۰ درصد گران تر شده است و یک پک کتاب کنکوری در حال حاضر بالای یک میلیون تومان هزینه دارد.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha