۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
آسفالت ۱۵۵ کیلومتر راه روستایی/نگهداری راه های روستایی یکی از نیازهای ضروری است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان:

آسفالت ۱۵۵ کیلومتر راه روستایی/نگهداری راه های روستایی یکی از نیازهای ضروری است

سنندج – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده های استان کردستان از بهره برداری ۱۵۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی از خرداد ماه سال ۹۹ تاکنون در این استان خبر داد.

محمدراشد مدرس گرجی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به وضعیت راه های استان کردستان، بیان کرد: شاخص بهره مندی از راه آسفالته در مناطق روستایی استان کردستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است و در همین راستا یکی از برنامه های اصلی ما جبران این میزان کمبود است.

وی ادامه داد: علیرغم تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان در سالهای گذشته متاسفانه ما همچنان در این شاخص با کمبودهای مواجه هستیم و در همین راستا اعتبارات خوبی طی چند سال اخیر به این بخش اختصاص یافته و انتظار می رود که این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان ضمن اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای آسفالت راه های روستایی این استان، یادآور شد: از خرداد ۱۳۹۹ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و این مهم در حالی است که تعهد استان در این بخش تنها ۱۱۰ کیلومتر بود.

وی افزود: یکی از نگرانی های اصلی در حوزه راه روستایی در استان کردستان تخریب آنهاست که سرمایه ملی از دست می رود و در اعتبارات امسال با لحاظ بودجه برای این بخش امید برای بهسازی آنها قوت گرفته است.

وی ضمن اشاره به لزوم برنامه ریزی برای نگهداری از راه های روستایی به عنوان یکی از اولویت های مهم در استان کردستان، افزود: برای راه های روستایی استان کردستان هیچ روکش آسفالتی تاکنون انجام نشده و برای اولین بار است که رد شاخص های توزیع اعتبار این بخش نیز دیده شده است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه روستایی کردستان

مدرس گرجی با بیان اینکه هزینه متوسط اجرای هر کیلومتر راه روستایی حدود یک میلیارد تومان است، یادآور شد: با اعتبار تخصیصی ۲۰۰ میلیارد تومانی می شود ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث کرد.

وی خواستار توجه بیشتر مدیران استانی به وضعیت راه های روستایی در استان کردستان شد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته ما در کنار بهره مندی از اعتبارات استانی، کمک های خوبی را نیز از سازمان مرکزی دریافت کرده و امیدواریم که در ادامه نیز از این کمک ها بهره مند شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان داری هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی است که هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

وی با اشاره به وضعیت راه های روستایی آسفالته در استان کردستان، یادآور شد: هم اکنون از ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی، ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن آسفالته، ۶۳۵ کیلومتر شنی و ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر خاکی است.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha