۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
اولین شرکت دانش بنیان دهدشت ثبت شد
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد:

اولین شرکت دانش بنیان دهدشت ثبت شد

یاسوج- رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت اولین شرکت دانش بنیان دهدشت گامی مهم در راستای توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، شمس الدین هاشمی از ثبت اولین شرکت دانش بنیان دهدشت خبر داد و افزود: مرکز رشد دهدشت می تواند در حوزه های فناوری و نوآوری پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرط شکوفایی مرکز رشد دهدشت، حمایت مسئولان این شهرستان است، گفت: اقتصاد کشور در سال‌های اخیر در حال تغییر از اتکا به منابع زیرزمینی، نفت، فولاد، سیمان و دارایی فیزیکی، به سوی اقتصاد دانش‌بنیان بر پایه دارایی‌های مبتنی بر دانش و تکنولوژی است.

هاشمی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه، طراحی و تولید کالا و خدمات، در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می‌ شوند و قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی سرآغاز گسترده‌ترین برنامه دولت برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان را قانون حمایت از این شرکتها در سال ۸۹ عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha