۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
بازگشت ۳۱ هزار هکتار اراضی حریم شهرها به منابع طبیعی
رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد

بازگشت ۳۱ هزار هکتار اراضی حریم شهرها به منابع طبیعی

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از بازگشت ۳۱ هزار هکتار اراضی حریم شهرها به منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود منصور گفت: با تفاهمی که بین سازمان راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد مقرر شدکه به تدریج اراضی حریم شهرها که کاربری آن‌ها جنگل، نهالستان، ایستگاه‌های تولید بذر و پارک‌های جنگلی است سندشان به نام منابع طبیعی ثبت شود و تا به امروز حدود ۳۱ هزار هکتار از این اراضی به منابع طبیعی بازگردانده شده است.

وی افزود: از دو دهه گذشته اراضی حریم شهرها که طبق مقرراتی در حوزه مدیریت شهری قرار داشت و در این اراضی گاهی نهالستان‌های سازمان جنگل‌ها و یا پارک‌های جنگلی، جنگل ها، ایستگاه‌های تولید بذر و اراضی که باید در منابع طبیعی می‌ماند در سند دولت به نمایندگی تحت اختیار سازمان راه و شهرسازی قرار داشت.

منصور گفت: در دوره‌های قبل امکان اینکه این اراضی به منابع طبیعی برگردد و دوباره ثبت سند به نام جنگل‌ها شود فراهم نشده بود، اما با تفاهم و همکاری که با سازمان راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن در قالب کارگروه‌های که در استان‌ها و مرکز فعال کردیم به تدریج این اراضی درحال بازگشت به منابع طبیعی است.

وی افزود: بعد از واگذاری این اراضی به سازمان جنگل‌ها و مراتع، کاربری آن‌ها برای همیشه به طور مشخص جنگل و نهالستان و پارک جنگلی و منابع طبیعی خواهد ماند.

منصور گفت: این اتفاق باعث می‌شود تا حداقل منابع طبیعی به وظایف قانونی خود عمل کند و سازمان راه و شهرسازی در عرصه‌های داخل حریم که فاقد کاربری جنگل و یا منابع طبیعی هستند می‌تواند برنامه ساخت و ساز داشته باشد.

وی در پایان گفت: از این پس یک مرز مشترک بین سازمان جنگل‌ها و مراتع، و مسکن و شهرسازی وجود دارد که همین امر باعث جلوگیری از سو استفاده و زمین خواری‌های گسترده خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha