۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
سپرده گذارانی که تا ۵ درصد بیشتر از نرخ سود بانکی سود کردند| بانکی که بهره اضافی می دهد را بشناسید!

سپرده گذارانی که تا ۵ درصد بیشتر از نرخ سود بانکی سود کردند| بانکی که بهره اضافی می دهد را بشناسید!

بانک ملت برای دومین سال متوالی و در اقدامی کم نظیر علاوه بر سود پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری مدت دار تا ۵ درصد سود بیشتر را به حساب مشتریان خود واریز کرد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بانک ها برای حفظ مشتریان خود همچنین جذب هر چه بیشتر منابع سرمایه گذاران در سیستم بانکی از راهکارهای خاصی استفاده می کنند تا در رقابت با سایر بازارها جایگاه خود را حفظ کنند.
هر چند بانک ها در فعالیت های خود نباید از قوانین ومقررات بانک مرکزی و مصوبات شورای پول و اعتبار عدول کنند اما بعضا با تشویق سرمایه گذاران برای جذب سپرده ها و جلوگیری از خروج منابع از سیستم بانکی اقداماتی را انجام می دهند که به نفع خود بانک و سپرده گذاران ختم می شود.

به طورمثال بانک ملت در پاسخ به اعتماد مشتریان در اقدامی کم نظیر برای دومین سال پیاپی علاوه بر سود پرداختی به سپرده های سرمایه گذاری مدت دار سال ۹۹ تا ۵ درصد سود بیشتر به حساب این سپرده گذاران واریز کرده است.

این اقدام بانک ملت که در قالب «وجه تمایز پرداخت» بوده است، تجربه ای متمایز از سوی این بانک در راستای مشتری مداری بوده است تا بتواند از این طریق تا ۵ درصد سود بیشتر به سپرده گذاران رضایت آنها را در خدمات دهی بانک جلب کند.

گفتنی است، نرخ سود بانکی اکنون در مقابل نرخ تورم فاصله عمیقی دارد، طوری که نرخ سود بانکی ۱۸ درصد و نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد است. این اختلاف و فاصله عمیق بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم موجب شده است تا ارزش پول ملی افت کند و سپرده گذاران بانکی در شرایطی که تورم در جامعه بسیار بالاست از سود بانکی استفاده چندانی نداشته باشند.

البته کارشناسان همیشه بی ریسک ترین و مطمئن ترین بازار سرمایه گذاری را سرمایه گذاری در بانک ها می دانند چرا که بانک ها از پشتوانه قوی مالی و اعتماد ۱۰۰ درصدی برخوردارند بنابراین افرادی که ریسک سرمایه گذاری در سایر بازارها را برای سود بیشتر از سرمایه های خود دارند معمولا همیشه سرمایه گذاری در بانک را انتخاب می کنند اگر چه سود اندکی نیز داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha