۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
 رکود سنگینی که روی بازار لوازم تحریر سایه انداخته است
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و نوشت افزار:

رکود سنگینی که روی بازار لوازم تحریر سایه انداخته است

فرزانیان، ضمن اشاره به رکود سنگین این صنف گفت: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد رکود روی این صنف حاکم شده و به واحدهای تولیدی و صنفی ضربات زیادی وارد کرده است.

به گزارش بازار، جعفر قادری، نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس ضمن اشاره به کاهش تقاضا برای نوشت افزار در پی کرونا و آموزش مجازی مدارس گفت: اگر با واکسیناسیون مدارس باز شوند وضعیت این صنف نیز بهتر می شود اما صنف های توزیعی به دلیل فروشگاه های اینترنتی شاید مشکلاتی داشته باشند.

قادری افزود: کمیسیون های مربوطه جلساتی را برگزار می کنند تا مسئولان دولتی و تولیدکنندگان این صنف راه حل را پیدا کنند و اگر نیاز باشد صادرات را در پی گیرند تا مشکلات این صنف حل شوند.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس در رادیو گفت و گو اظهار کرد: در این شرایط ممنوعیت وارد کردن اقلامی که در داخل تولید می شوند می تواند یک راهکار فوری باشد و همچنین دولت با خرید از این واحدها و تزریق آن به واحدهای اداری می تواند در جهت کمک به این صنف قدم بردارد.

در ادامه موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و نوشت افزار، ضمن اشاره به رکود سنگین این صنف گفت: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد رکود روی این صنف حاکم شده و به واحدهای تولیدی و صنفی ضربات زیادی وارد کرده که کرونا و آموزش مجازی مهمترین عامل آن است.

وی با بیان اینکه اخبار مربوط به بازگشایی مدارس فعلا تاثیری روی این صنف نداشته افزود: باید شرایطی فراهم شود که مدارس باز شود تا این صنف از وضعیت فعلی خارج شوند و متاسفانه برخی واحدها اگر امسال نیز فروشی نداشته باشند، ریزش خواهد کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و نوشت افزار راه افتادن چرخه این صنف را در گرو بازگشایی مدارس دانست و ادامه داد: مصرف لوازم تحریری که در اداره جات صورت می گرفته کاهش یافته و به نظر می رسد اگر دولت برخی اقلام را از تولیدکنندگان می خرید و دپو می کرد، مانند مُسکنی برای تولیدکنندگان بود.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha