۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
توسعه بازارهای داخلی و خارجی نیازمند افزایش رقابت‌پذیری تولیدات است
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی :

توسعه بازارهای داخلی و خارجی نیازمند افزایش رقابت‌پذیری تولیدات است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی معتقد است برای تحقق جهش تولید نیازمند جهشی رو به جلو در بسیاری از حوزه‌ها هستیم که نمونه آن دولت الکترونیک بر پایه خوداظهاری افراد است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن کوهکن ریزی، با اشاره به ابزارهایی که منجر به تحقق شعار سال «جهش تولید» می شود، گفت: دولت الکترونیک به عنوان یکی از ابزارها باعث سهولت ارتباط شده و فرد می تواند به راحتی برخی از مجوزهای خود را از دولت درخواست کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه پنجره واحد را یکی از مواردی دانست که دولت هنوز به تحقق صد در صدی آن نرسیده است و افزود: دولت باید امسال که تحت عنوان جهش تولید نامگذاری شده در این زمینه یک جهش قدرتمند رو به جلو داشته باشد که لازمه آن نیز استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته در این زمینه تحت عنوان خوداظهاری است.

وی افزود: در سیستم خوداظهاری، دولت به اظهارات فرد برای صدور مجوز بسنده می کند اما در جریان کار اگر جایی متوجه اشکالی در این روند شود با شدت بیشتری با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

این عضو هیأت رفع موانع کسب و کار ادامه داد: از سوی دیگر باید به نوعی به حوزه تولید در کشور نگریسته شود که میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود و دولت نیز نباید از تفویض برخی اختیارات به بخش خصوصی هراس داشته باشد چرا که این هراس باعث می شود اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا نشود.

کوهکن با تأکید بر ایجاد رقابت پذیری در حوزه واردات و انحصاری نکردن آن، عنوان کرد: اگر کالایی در کشور تولید نشده و باید وارد شود، نباید صرفا توسط یک سازمان یا یک نفر به انحاصر درآید و کسی نتواند با او رقابت کند بلکه باید به تعداد زیادی از افراد در این حوزه مجوز داده شود.

وی افزود: از سوی دیگر معتقدیم صادرات کالاهای غیرنفتی رقابت پذیر نیست چرا که همه صادرکنندگان با خود رقابت می کنند و باعث می شوند قیمت کالا برای صادرات پایین بیاید لذا این حوزه باید توسط سندیکای صادراتی اداره شود تا کالاهای قابل قبول به لحاظ کیفیت، از طریق سندیکاها و مذاکرات در این سطوح صادر شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فراتر از رقابت در حوزه صادرات و واردات باید توجه داشت برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی به افزایش رقابت پذیری، بهره وری، نوآوری و کیفیت تولیدات نیازمندیم.

کد خبر: ۱۰٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha