۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
افزایش چهار برابری قیمت پوشاک| رکود صدرنشین بازار است
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

افزایش چهار برابری قیمت پوشاک| رکود صدرنشین بازار است

مشهد- مسئول اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد از افزایش ۴ برابری قیمت پوشاک و البسه در بازار خبر داد.

جواد مفیدی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: در  طی یک سال گذشته پوشاک افزایش قیمت بسیار زیادی داشته و می‌توان گفت تاکنون  این صنف چنین افزایش قیمت لحظه‌ای را به خود ندیده بود.

وی بابیان اینکه عمده پوشاک عرضه‌شده در مشهد تولید تهران است و تنها ۳۰ درصد از پوشاک عرضه‌شده در استان تولید می‌شود افزود: متأسفانه بازار پوشاک با افزایش قیمت لجام‌گسیخته‌ای همراه است به‌گونه‌ای که خرید امروز با هفته آینده نرخ آن متغیر و متفاوت است.

مفیدی بابیان اینکه تغییرات و نوسان قیمتی از یک سال گذشته تاکنون بی‌سابقه بوده و موجب دغدغه بسیاری از فروشندگان شده است ادامه داد: از طرفی دیگر شرایط ناشی بیماری کرونا مزید بر علت شده و بازار را با رکود سنگینی همراه کرده است.

مفیدی با اشاره به اینکه باوجود ریزش مشتری‌ها و کاهش شدید فروش اما هزینه‌های جاری مانند اجاره بهاء و یا مالیات و قبوض برق و آب هم چنان سیر افزایشی داشته است بیان کرد: تمامی عوامل یادشده به رکود بازار و ضرر و زیان کسبه دامن زده است.

مسئول اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد با اشاره به اینکه گردش اقتصادی در مشهد مقدس نشئت‌گرفته از حضور زائران و گردشگران داخلی و خارجی است بیان کرد: چرخه اقتصادی این شهر و به‌تبع آن درآمد کسبه با حضور و تعداد زائران گره‌خورده است و می‌توان اقرار کرد که ۳۰ تا ۴۰ درصد واحدهای صنفی ما به‌طور مستقیم با زائران در ارتباط هستند لذا محدودیت‌های ناشی از کرونا این چرخه اقتصادی را از حرکت باز نگاه داشته است.

وی عدم حضور زائران و کاهش میزان خرید را یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در رکود بازار عنوان کرد و افزود: متأسفانه این موضوع موجب شده تا بسیاری از واحدهای تولید و عرضه پوشاک در شهر مشهد نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کرده و به مشاغل دیگر روی بیاورند.

مسئول اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد به بازار گفت: البته گرانی و افزایش ۴ برابری قیمت پوشاک و از طرفی کاهش قدرت خرید مردم هم در این رکود تأثیرپذیر بوده است  و ازآنجاکه کالاهای اساسی و پروتئینی در اولویت خرید مردم قرار دارد لذا بسیاری از خانواده‌ها رغبتی برای خرید پوشاک ندارند.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha