۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
بیت کوین اواخر پاییز به ۷۰ هزار دلار می رسد! | معامله روزانه ۱۰ هزار میلیاردی رمرز ارز در ایران
تحلیل «بازار» از آینده قیمت رمز ارزها؛

بیت کوین اواخر پاییز به ۷۰ هزار دلار می رسد! | معامله روزانه ۱۰ هزار میلیاردی رمرز ارز در ایران

کارشناسان می گویند؛ با اصلاح قیمت بیت کوین درآینده همچنین بررسی رشد تصاعدی چرخه قیمت ها در این بازار، رسیدن ارزش بیت کوین در پاییز به ۷۰ هزار و تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دلار دور از انتظار نیست.

اسدالله خسروی؛ بازار: بازار ارزهای مجازی بازاری نوپا اما جذاب و فانتزی مدتی است که جای خود را در بین سایر بازارهای مشهور و سنتی باز کرده است. این بازار که توانسته است صدها میلیون سرمایه گذار از اقصی نقاط جهان را به سمت خود جذب کند اکنون رقیب بازارهای چون بازار سرمایه، طلا و... شده است.

اگر چه خیلی از کشورهای دنیا به دلیل عدم برخورداری این بازار از جایگاه فیزیکی مشخص فعالیت در این بازار را قانونمند نکرده اند اما با توجه به پیشرفت روز افزونی که این بازار در بین سایر بازارهای سرمایه گذاری دارد موجب شده تا برخی کشورها فعالیت در چنین بازاری را به رسمیت بشناسند.

کارشناسان تاکید می کنند؛ سری افرادی باید وارد بازار مجازی ارزهای دیجیتال شوند که ازعلم، آگاهی، تخصص و هیجان معاملات برخوردار باشند چرا که این بازار بی نام و نشان اما معتبر از حساسیت و پیچیدگی خاصی برخوردار است

بیش از ۱۰ میلیونن ایرانی در بازار رمز ارز فعالیت می کنند!
طبق برآوردها و گزارش های غیر رسمی بیش از ۱۰ میلیون ایرانی سرمایه گذار خرد و کلان جذب بازار مجازی بیت کوین و سایر رمز ارزها شده اند و خیلی ها توانسته اند از این بازار سودهای سرشاری را کسب کنند. بازاری که البته پیچیدگی و حساسیت خود را دارد، بنابراین کارشناسان تاکید می کنند؛ فقط سری افرادی باید وارد این بازار بی نام و نشان اما معتبر شوند که ازعلم، آگاهی، تخصص و هیجان معاملات برخوردار باشند.

اوایل سال جاری قیمت بیت کوین برای اولین بار مرز ۶۰ هزار دلار را در نوردید. هرچند کارشناسان پیش بینی می کردند این نوع رمز ارز برای رسیدن به قیمت ۷۰ هزار دلار خیز برداشته است، اما طولی نکشید که ارزش بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار رسید. افت قیمتی که ادامه دار شد اما در برخی مواقع طی شش ماه اخیر بیت کوین و خیلی از رمزارزهای دیگر با نوسان قیمت همراه بودند طوری که هم اکنون قیمت بیت کوین به ۴۵,۶۵۴ دلار رسیده است.

سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال برای سودآوری مناسب و معامله کم ریسک باید رمز ارزهای متنوع و خرد را انتخاب کنند، ورود به چنین بازارهایی برای سرمایه گذاران خوب است هر چند بیت کوین نیز چشم انداز مناسبی برای سرمایه گذاران خبره دارد چرا که قیمت آن با توجه به تحلیل ها و بررسی از آینده بازار افزایشی است

سودآوری مناسب و کم ریسک با ورود به بازار رمز ارزهای خرد
رحمان امیرآبادی، تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره چگونگی معاملات و آینده قیمت ها در بازار ارز دیجیتال گفت: همه بازارهای سرمایه گذاری همیشه سود آور و پر ارزش نیستند، این بازارها باید نوسان قیمت داشته باشند چرا که اگر بازاری فقط سودآوری داشته باشد و با افت و اصلاح قیمت مواجه نشود نباید آن را بازار سرمایه گذاری عنوان کرد. بنابراین ذات بازار، نوسان قیمت ها، افت و خیز معاملات و در نهایت سود و زیان است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال برای سودآوری مناسب و معامله کم ریسک باید رمز ارزهای متنوع و خرد را انتخاب کنند، گفت: ورود در چنین بازارهایی برای سرمایه گذاران خوب است هر چند بیت کوین نیز چشم انداز مناسبی برای سرمایه گذاران خبره دارد چرا که قیمت آن با توجه به تحلیل ها و بررسی از آینده بازار خوب بوده و خوش اقبالی را برای معامله گران دارد و ارزش آن در ماههای آینده افزایشی پیش بینی می شود.

این تحلیل گر بازار ارزهای مجازی دیجیتال تصریح کرد: با افت قیمت ها در بازار رمز ارزها و بیت کوین معمولا خیلی ها از این بازار خارج می شوند، این در حالی است که سرمایه گذاری در چنین بازاری باید هدفمند صورت گیرد.

مطابق بررسی های به عمل آمده همچنین تحلیل چرخه رشد قیمت ها در این بازار، بی تردید طی ماههای آینده بخصوص در اواخر پاییز رسیدن قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار دور از انتظار نیست و این احتمال وجود دارد که تا پایان سال جاری ارزش بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار هم برسد

برآورد بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری تا پایان سال 
به طور مثال اکنون که قیمت بیت کوین در محدوده ۴۶ هزار دلار قرار دارد خیلی ها از ترس افت بیشتر آن بازار را ترک می کنند، اما مطابق بررسی های به عمل آمده همچنین تحلیل چرخه رشد قیمت ها در این بازار بی تردید طی ماههای آینده بخصوص در اواخر پاییز رسیدن قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار دور از انتظار نیست و این احتمال وجود دارد که تا پایان سال جاری ارزش بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار هم برسد.

امیرآبادی درباره جذابیت سرمایه گذاری در بیت کوین و معامله ارزهای دیجیتال گفت: اکنون بیش از ۱۰ میلیون ایرانی صاحب رمز ارز هستند و تقریبا همه مردم رمز ارز و سایر ارزهای دیجیتال را به خوبی می شناسند. طوری که خیلی از معاملات کلان هم اکنون (با حجم بالای پول) نیز در ایران با رمز ارز انجام می شود. از طرفی با نگاهی به چگونگی معامله در این بازار متوجه خواهیم شد که میانگین حجم معاملات روزانه  رمز ارزها در ایران بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: این بازار درآینده بازاری شناخته شده و فعال برای معامله گران خواهد بود. اکنون نیز سرمایه گذاران برای اطمینان خاطر از سود آوری مناسب باید رمز ارزی را خریداری کنند که پشتوانه دولتی نداشته باشد چرا که دولت ها به پشتوانه برخورداری از منابع مالی قوی معمولا همیشه به نفع خود کار می کنند و از این فرصت و ظرفیت استفاده لازم را به عمل می آورند. بنابراین امید چندانی به آنها برای سودآوری مناسب از این طریق نیست.

بانک مرکزی به جای قانونمند کردن معاملات رمز ارزها و یا هموارکردن راه سرمایه گذاران در ورود مردم به چنین بازاری  فقط از دولت دستور می گیرد و بدنه دولت نیز چون نظرات مختلف و متفاوتی در این زمینه دارند، متاسفانه هنوز فعالیت در این بازار به رسمیت شناخته نشده اما در مقابل مجوز فعالیت ماینرها برای استخراج رمز ارز را صادر می کند

صدور مجوز برای استخراج رمز ارز در کشور آری؛ دادو ستند بیت کوین و سایر رمز ارزها غیر مجاز
این تحلیل گر و کارشناس ارز دیجیتال با بیان اینکه در کشور دیدگاه مثبت و یکنواخت در مورد رمز ارز وجود ندارد چرا که یک عده ای موافق و دیگر طرف مخالف  فعالیت و داد و ستد در این بازار هستند بیان داشت: بانک مرکزی به جای قانونمند کردن معاملات رمز ارزها و یا هموار کردن راه سرمایه گذاران در ورود مردم به چنین بازاری، فقط از دولت دستور می گیرد (نقدکننده چک های دولت) و بدنه دولت نیز چون نظرات مختلف و متفاوتی در این زمینه دارند، متاسفانه هنوز فعالیت در این بازار به رسمیت شناخته نشده است اما در مقابل مجوز فعالیت ماینرها برای استخراج رمز ارز را صادر می کند.

بنا به این گزارش، با توجه به نوسانی بودن قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها، بنابراین سری افرادی باید وارد این بازار شوند که از علم، تجربه و آگاهی لازم نسبت به چگونگی شیوه معاملات برخوردارباشند. به گفته کارشناسان، متاسفانه معامله گران ارز دیجیتال در ایران خیلی احساسی با بازار رفتار می کنند. به طور مثال با رشد قیمت ها در بازار همه به این بازار هجوم می آورند و با افت قیمت ها از بازار خارج می شوند. این درحالی است که هر گونه سرمایه گذاری اولیه باید با مشورت و آگاهی انجام شود تا مشکلی سرمایه آنها را تهدید نکند.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha