۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
فرمول نجات اقتصاد ایران و ایجاد جهش تولید، اجرای اصل ۴۴ است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرمول نجات اقتصاد ایران و ایجاد جهش تولید، اجرای اصل ۴۴ است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر دولت از مداخله در امور شرکت‌های خصوصی و تولیدی‌ها دست بردارد و صرفا به فکر ارائه تسهیلات و مشوق‌های صادراتی باشد، تولیدکنندگان می‌توانند کشور را با جهش روبرو کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهروز برزگر کلشانی به بررسی چگونگی تحقق شعار سال ۹۹ تحت عنوان جهش تولید پردخت و گفت: سال ها است که شعار سال با عناوین اقتصادی است و اکنون کشور این آمادگی را پیدا کرده که در سال ۹۹ به سمت جهش تولید حرکت کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در تمامی جوامع و کشور ما اقتصاد در بسیاری از مسائل حرف اول را می زند، عنوان کرد: اگر سرمایه گذاری در تولید را فعال کنیم تحریم ها بی اثر می شوند.

وی افزود: عریض و طویل بودن روند اخذ مجوزها یکی از موانعی است که سرمایه گذاری و تولید را با مشکل مواجه می کند که توجه به دولت الکترونیک می تواند تا حدود زیادی این روند را کاهش داده و تولیدکننده را با انگیزه روبرو کند البته سودهای بانکی و قوانین دست و پاگیر و مهم تر از همه مداخله دولت نیز از دلایل کم انگیزگی تولیدکنندگان است.

برزگر کلشانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد امور اقتصادی را دولت ها یا شرکت های خصولتی انجام می دهند، عنوان کرد: تا زمانی که دولت به عنوان بزرگ ترین بنگاه تولیدکننده در کشور حساب شود و صدور مجوزها در دست دولت است حتی با ایجاد دولت الکترونیک نیز نمی توان به هدف رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از سوی دیگر باید نقدینگی به سمت تولید برود تا با هر تکانش اقتصادی به سمت مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا نرود هر زمان نقدینگی به این سمت و سو حرکت کرد، بازار آن با تورم روبرو شد.

وی در ادامه فرمول نجات اقتصاد ایران را اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و افزود: دولت بزرگ ترین بنگاه اقتصادی در کشور به جز در بخش کشاورزی و دامداری است و اگر از صنایع و معادن و سایر بخش های کشور نیز خارج شود، تولیدکنندگان می توانند به تنهایی مشکلات خود را حل کنند.

برزگر کلشانی ادامه داد: در گذشته کارگاه های زودبازده در شهرهای مختلف راه اندازی شد اما از آنجایی که مطالعه درست و کاملی روی آن انجام نشد و آمایش سرزمینی مورد توجه قرار نگرفت، این کارگاه ها به دلیل انتخاب اشتباه به لحاظ ظرفیت های کشاورزی، معدن و صنعت با شکست مواجه شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه برای احقاق شعار سال دولت باید کوچک شود، خاطرنشان کرد: دولت باید مشوق هایی برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد و باعث شود نقدینگی در کشور به سمت تولید برود که در این مسیر استفاده از نیروی متخصص، جوان و نخبه ضمن انگیزه بخشی می تواند مسیر صحیحی را به دولت و تولیدکنندگان نشان دهد.

کد خبر: ۱۰٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha