۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
رسیدگی به ۱۴ هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در کشور
در مرداد ماه امسال انجام شد؛

رسیدگی به ۱۴ هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در کشور

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت گفت: در مردادماه امسال ۱۴ هزار و ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید مجتبی سجادی با بیان این مطلب تصریح کرد: این گزارش‌ها شامل۲ هزار و ۴۱۴ مورد گزارش کتبی و ۱۷۷۴ مورد حضوری و ۹۸۷۲ مورد تلفنی بوده که البته از مجموع آنها، ۳۹۷۶ مورد متخلف و ۵۶۸۵ مورد غیر متخلف شناخته شد و ۴۴۰۲ فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

وی ارزش ریالی پرونده ها را بیش از ۸ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات ۱۲ هزار و ۵۳۰ فقره مربوط به کالا بوده و یک هزار و ۵۳۰ مورد دیگر مربوط به خدمات می باشد.

سجادی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، تصریح کرد: بیشترین شکایات در بخش کالا مربوط به انواع نان و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری بوده است.

این مقام مسوول همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌اند، ۳۳۸ فقره در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت در خصوص راه های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به منظور نظارت های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا وخدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحدهای متخلف اقتصادی است و شهروندان در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند از طریق مراجعه حضوری، شماره‌گیری ازطریق تلفن ۱۲۴، کتبی، پست، پرتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» و اپلیکیشن آپ ۱۲۴.ir نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام نمایند.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha