۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
قیمت خرید ال‌ان‌جی در آسیا و اروپا در حال افزایش است

قیمت خرید ال‌ان‌جی در آسیا و اروپا در حال افزایش است

روند عرضه محموله‌های گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) با وجود افزایش قیمت خرید این حامل انرژی در بازارهای آسیا و اروپا ثابت باقی مانده است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، قیمت تک محموله‌های ال‌ان‌جی در بازار آسیا اکنون در بالاترین سطح خود برای این دوره از سال قرار دارد و در این میان گزارش‌هایی مبنی بر رقابت معامله‌گران سراسر جهان برای تأمین محموله‌های این کالای کمیاب، به گوش می‌رسد.

با این همه، تجزیه و تحلیل مبادلات جهانی ال‌ان‌جی نشان می‌دهد در حالی که معامله‌گران قیمت خرید بالاتری را پیشنهاد می‌دهند، تغییرات در بخش عرضه محموله‌های ال‌ان‌جی اندک است.

از ماه مارس تاکنون و پس از پایان اوج تقاضای زمستانی، مقدار حمل و نقل محموله‌های ال‌ان‌جی به آسیا ثابت بوده و این مسئله در اروپا هم صادق است.

بر اساس داده‌های موسسه مشاوره کالای کپلر، آسیا در ماه اوت ۲۳ میلیون و ۸۰ تن ال‌ان‌جی وارد کرده که این رقم اندکی از واردات ماه پیش کمتر است، این رقم در ماه ژوئیه ۲۳ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود.

داده‌های مؤسسه کپلر نشان داد که  واردات محموله‌های ال‌ان‌جی اروپا در ماه اوت ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تن بوده که نسبت به ماه ژوئیه  اندکی افزایش نشان می‌دهد، این رقم در ماه ژوئیه ۴ میلیون و ۶۹۰ هزار تن بود.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha